nedjelja, 29. ožujka 2020.

Štef javlja putem Feniksa



(Stjepan Horvat, Feniks broj 658, 26. III. 2020., str. 4)


Feniksovac

Broj komentara: 10:

Hajro kaže...

Ne sjećam se da si ti Nedjeljko tražio na ovakav ili sličan način podatke za tvoj Leksikon BH enigmata. Oprosti mi ako sam zaboravio ili je neki treći razlog na mojoj strani.

Vidjeh u kalendariju podatak o Dobrici Eriću pa se sjetih TV urednika i zagonetača Predraga Erića iz Sarajeva. Imaš li ga u svojoj listi?

Neki Tip kaže...

Već duže vrijeme komuniciramo o potrebi izdavanja novog leksikona osoba koje su se zanimale za zagonetke i objavljivale ih u raznim zagonetačkim i nezagonetačkim listovima. Još 1987. prikupljali smo podatke tada aktualnih autora, ali od onda je prošlo četerdesetak godina. Ovaj anketni upitnik je u stvari početak novog prikupljanja podataka (to je digitalizirani obrazac i upućen je samo autorima za koje sam prikupio e-mail adrese). U pripremi je i pisani obrazac koji bih poslao ostalima poštom, no adresar mlađih suradnika teško mi je dostupan. Zamolio sam uredništva za pomoć u smislu dostave popisa suradnika, no samo mi je Feniks poslao svoju listu. Po dobrom starom običaju mnogi autori nisu zainteresirani za bilo kakvo objavljivanje o njehovom djelovanju u enigmatici (upitnik je upućen prije tri mjeseca a do danas je odgovorilo svega pet-šest autora!), pa se tako postavlja pitanje: Ima li zbilja smisla pripremati takvu knjigu?

Anonimno kaže...

Ja prvi puta vidjeh upitnik u 658 broju Feniksa. Za neku od prije 3 mj ne znam.

Činjenica da su se javili svega 5 - 6 enigmata govori kako svima ostalima enigmatika i nije hobi (ljubav, strast) već pomama za novcem, jer je i činjenica da gotovo svi imaju plaće (mirovine). Poznajem jednog i još jednog, sada već nažalost pokojni, koji, gotovo, ovise o honoraru. Što više reći ! ?



stjena

Anonimno kaže...

Pozdrav, evo ja ovaj prvi poziv put vidim, a siguran sam i mnogi drugi. Poslat ću podatke svakako, kroz dan-dva, a tu sam i ako zatrebaju neki kontakti, podaci ili za naganjati ljude (haha).

Filip

Branko kaže...

I meni je ovo prvi glas..odazvat ću se naravno.

Branko Modrić

IlijaO kaže...

A puno nas, ( čitaj: njih) se pravi grbavim! Umišljene veličine i samoproglašeni "stučnjaci" ili...ono "ja sam, eto, samozatajan" i "skromnost mi je vrlina"! Ovako hvalevrijednu inicijativu iz ne znam kojih ( samo njima) razloga guraju pod tepih...pih!
Svi znamo da "nas" ima stotinjak...
Pozdrav i pohvala Štefu, a negativno brojanje nezainteresiranima!
Amen!

Nedjeljko Nedić kaže...

Hajro, upitnik nisam slao upravo iz ovakvih razloga.
Drugi su razlog zagonetači(ce) koje ne mogu naći niti mikroskopom. Evo primjera: Frano Vrdoljak. Ništo neću onome tko ima njegovu e-poštu, mobitel ili brzoglas. A ima ih još nekoliko.
Ja ću poslati podatke kada stignem.

Nedjeljko Nedić kaže...

Nemam Predraga Erića, nisam ni znao za njega.

Hajro kaže...

Propustih u prvom komentaru čestitati Štefu na inicijativi i ozbiljnosti. Biće da nam je svima to decenijama normala koju prihvatamo kao podrazumijevajuću, jedan je Štef. Mislim da ima velikog smisla pripremati takvu knjigu, ne može tako ozbiljna stvar ovisiti o neozbiljnosti ili nekim drugim osobinama nekih enigmata. Svi radimo najbolje što znamo, ako je nečije najbolje što zna/hoće to da se ogluši, onda će priređivač uraditi najbolje što može - staviti podatke koji su potvrđeni (možda bi u to "najbolje što se može" išla i napomena uz natuknicu da je osoba propustila da vrati upitnik ili sl).

Nedjeljko, to što navodiš kao obrazloženje neslanja upitnika bi, vjerujem, trebalo biti razlog i povod za upravo suprotno, da upitnike pošalješ i objaviš gdje god je moguće. Evo, Filip i Branko će se javiti Štefu zahvaljujući ovoj objavi u Feniksu i kod tebe. Ako si se prihvatio tako ozbiljnog i velikog projekta uradi sve što možeš, ovakve objave i obrasci su, siguran sam, vrlo mali dio u gomili posla kojeg si se prihvatio. Knjiga Leksikon zagonetača nije dnevni post na blogu gdje ćemo ti svi prihvatiti da te iznad svega zanimaju bjeline, da si “davno pokvario rukopis”, da nemaš neke izvore i sl.

Predrag Erić je volio i radio enigmatiku (sjećam se sudjelovanja u natječaju u Kvizu). Neizmjeran je užitak bilo raditi (bio je urednik na TV Sarajevo) i družiti se s njim u onim zlatnim vremenima. Najpoznatiji je po “Taversenovim bajkama”. Jedan je od onih čije bi prisustvo u našem Leksikonu pokazalo širinu enigmatske populacije. Eto, ni Zija koji je tih godina bio mnogo bliže našem dragom Pegiju, nije znao da se bavio enigmatikom.

Tonci M kaže...

Nije da ne bih rado poslao svoje podatke, ali svoje zbirke časopisa sam donirao, pa više nemam arhivu :)
Evo ovako odoka sve što mi pada na pamet, ali trebat će mi pomoć za datume :)
Ako netko ima volje prekopati, moja prva objavljena zagonetka je akrostih s Kviskotekinog prvenstva (rješenje: AKROSTIH). U tom kolu je pobijedio uradak s odgonetkom PTIČJA GRIPA.
Sudjelovao sam na 3 (ili možda 4?) Kviskotekina prvenstva (na jednom u svim kolima, onom u kojem sam pobijedio: pobjede sam odnio u prvom (KLASIČNA KRIŽALJKA) i četvrtom ili petom kolu (PRIČA OD TISUĆU SLOVA). Zanimljivo, znam da imam 3 druga mjesta u rebusima: OPAKI STANAR MENI JAKO SMETA, PRIJEKOR ČULE I SUSJEDE i ZAGORČA ŠEF REDOVNO VIKEND), kao i dva u kameleonki (ROSSI, ČEHOV).

Prva rad objavljen u Kvizorami mi je anagram AIR JORDANS-DARIJO SRNA (ili možda križaljčica 10x6 LARIN IZBOR, poslani su skupa).
U Feniksu mi je prvi objavljen rad s Feniksove borbe za kvalitetu 1 (TAJ MAHAL).

Nisam među redovitim sudionicima enigmodruženja i natjecanja, sudjelovao sam na jednom SOZAHu (prošlom!), dvije Feniksove borbe za Kvalitetu, te ona tri ili četiri Kviskotekina prvenstva.

Od nekih značajnih tehničkih stvari, imam jednu križaljku 20x5 (s Nedjeljkom), dvije s bjelinom 7x7, jednu 17x4, i jednu sa puno lijepih pojmova (teško za izmjeriti, ali za tu znam da je dobra!) a najviše uradaka imam sastavljeno na format 11x6 U Kvizorami (38).

Od manjih zagonetki, posebno volim premještaljke (slovoskok, spunerizam, slogoskok).

BIO:
rođen sam 31.10.1986. u Dubrovniku, djetinjstvom sam Korčulanin, magistrirao sam u Zagrebu, a živim i radim u Rovinju :)

Eto, nešto od toga će valjda poslužiti :)