utorak, 28. srpnja 2020.

Nove Hajrine osmice

(Hajrudin Hodžić i Vladimir Kutnjak, Kvizorama broj 1474, 25. VII. 2020., str. 38)

Inovator


Broj komentara: 5:

Hajro kaže...

Hvala na objavljivanju Nedjeljko, idemo dalje.

Tražim li previše ako ponovo predložim da uspješni rješavači napišu komentar, ali da ne pišu rješenje da bi i ostali pokušali, mislim da je vrlo, vrlo lagana.

Spremio sam tematsku za natjecanje, dobro bi mi došla ideja za nagradu. Možemo napraviti seriju, meni bi bilo zgodno vikendom.





zarptica.53 kaže...

ETNOSELO
MLjET/PLUS
AN/UVREDA
NETRAGOM
UPRAVILU
ELITIČAR
LANAC/NOS
EVO/RAISA

Morao sam da krenem od skandinavke te da uvrstim ETNOSELO.Očigledni su bili MLjET (znam koliko je mio Hajru), UVREDA, VRATAR, RAISA. Najviše mi je pmoglo (i oduševilo) NETRAGOM i U PRAVILU (to su specijaliteti HH!EMANUELA je atraktivnija, ja sam se odlučio za EMANUELE, zbog EVO i kralja Italije! ELITIČAR je otkriven intuitivno, pa provjeren! ELEGIČNI mi se sviđa zbog rješivog NOS!
Hajro, i dalje mislim da za "običnog" konzumenta treba olakšati rješavanje. Na primjer, upisati svako početno slovo riječi od osam slova. Naravno, za takmičenje nas enigmata, ovo je baš izazovno.
Hvala za doživljaj! Osjećem se bolje poslije Markovih nogometaša (ne zamjeri mi Marko!)

Anonimno kaže...

Mislim da je rješenje (Hajro je zamolio da ga ne upisujemo) nije baš skroz točno. ELITIČAR (?!) ide van, a umjesto njega treba EROTIČAR.
Inače, ovog puta mi ETNOSELO iz skandinavke nije bilo potrebno zbog očitog MLJET brzo se da zaključiti da je okomito EMANUELA. Sintagma je ovaj put odmah upala iz druge (jedna minuta mi je trebala da odbacim U GLOBALU). Gore je mali zaplet TRUS, PLUS ili PRUS ali ELIGIČNI donosi konačno rješenje. Kako neki enigmati sastavljaju bez pridjeva, ovakva ih riječ kao i NEPRAV malo iznenadi.
Ovakva križaljčica je ponajprije igrica za poznavatelje pravopisa. Ona s nogometašima, a ja bih volio i s književnicima, slikarima, glumcima, djelima..., donosi ono idealno kombinatorika puta znanje. Pero

Hajro kaže...

Hvala obojici, Pero je, naravno, u pravu za rjesenje, ELITICAR ne bih stavio ako i postoji. Na temu pridjeva ce uvijek biti razlicitih pristupa, za natjecanje bi svakako trebalo staviti napomene na tu i slicne teme. Mislim da bi kriterij trebao biti rjesivost prije svega, a u ovakvoj krizaljkaskoj varijaciji sa toliko zahtjevnosti (da ne govorim o tematskoj opciji) je lako braniti pristup da je prihvatljivo imati pridjeve u srednjem ili muskom rodu da bi se unaprijedila rjesivost. Realna opasnost je kod sintagmi koje se namecu kao put kao rjesivosti, ali su istovremeno i rizik ako budemo previse fleksibilni kao pocesto (po mom skromnom misljenju) u busmanima sa velikim bjelinama.

Slazem se sa komentarom na temu razlike u netematskim i tematskim osmicama. Za natjecanje sam pripremio tematsku, mislim da je puno laksa od Markove nogometne, idemo eksperimentirati …

Mislim da princip upisivanja samo slova van osmica treba ostati. Jasno je da je ovo zadatak samo za one koji su spremni malko mozgati, koji imaju sklonost ka jeziku i kombinatorici…

Nedjeljko Nedić kaže...

Hajro je "zakuhao", Žare riješio, Pero ga je točno ispravio, pa je Hajro potvrdio i zadaća je izvršena.

Natjecanje je najbolje subotom. Javit ću se e-poštom pa ćemo se dogovoriti.