nedjelja, 31. ožujka 2019.

Zagonetna poezija (33) - FILIP KARAČIĆ


Filipovo zagonetno stihotvorstvo krasi raznovrsnost zagonetaka koja zaslužuje ukoričenje u stihozbirku.

Posvajaljka

Tek kada dvije države prođe
rijeka Elba do ušća dođe.
Svakog dana, svake noći,
u njoj vječna tinja nada
da će nekom „stazom“ doći
do istarskog velog grada!

(Feniks broj 339, 6. XII. 2007., str. 47)

Pomaknuta spajaljka (start: 3. slovo)

Probudih se ranom zorom
(čujem neko viče: „Stoj!“),
čudim se nad prizorom,
oko mene teški boj!
Dio noge jako mi kleca
jer napada rival kleti,
čujem glas koji jeca:
okruženost gradu prijeti!

(Feniks broj 344, 14. II. 2008.)

Udvajaljka

U Egiptu – Sunca slava,
kod Rimljana – rijetkost prava!

(Kvizorama broj 922, 5. XII. 2009., str. 14)

Akrotelestih

Ledenila je šal
isprepleo niti
Sunčev je glas
topao i gust,
odjedrio lagano.
Pusti tek me slap
azur-sivih kiša
dočekao tad ...

(Kvizorama broj 967, 16. X. 2010., str. 14)

Državna dopunjaljka

NA _ _ _     _ _ _ _ NA

Jednu pišeš na linije
da otkriješ nove dvije!

(Kvizorama broj 1007, 23. VII. 2011., str. 14)

Povratna slogovna čitaljka

MASE RIJALA

U Iranu rajin san,
u Tibetu – samostan!

(Kvizorama broj 1140, 8. II. 2014., str. 14)


(Kvizorama broj 1337, 18. XI. 2017., str. 14)

Stihotvorac

4 komentara:

Filip kaže...

Nedjeljko, hvala na ovom predstavljanju. Neki radovi bili su toliko davno da su jednostavno nestali iz memorije. Sjećam se da mi je Alfredo za stihovne rekao: "Nek vam uzor bude gospodin Košir". Osobno najboljim zagonetačkim stihotvorcima smatram njega, Arnauta, Buljana, Nazanskog, Stopala...

Boris me stalno podsjeća da se vratim malo stihovima, ali nikako :(

Usput, nije mi poznata "mase rijala", pa mozda nije moje, ali vrlo moguće da sam zaboravio :)

Anonimno kaže...


Rešenja Karačićevih zagonetaka:

Posvajaljka : LABA - LABIN;
Pomaknuta spajaljka: STOP + KOLJENO = OPKOLJENOST;
Udvajaljka: RARA (RA, RA);
Akrotelestih: LISTOPAD (dva puta);
Državna dopunjaljka: NA-URU GVAJ-ANA; NAURU + GVAJANA:
Povratna slogovna čitaljka: LAJARISEMA;
STUPAC Filipa Karačića: Izumitelj; ? ; LAGERI; Sipa - sipina; pneumatik.

Vlašar

Nedjeljko Nedić kaže...

U vezi najboljih stihotvoraca se ne slažemo, ali ćemo o tomu kada se vidimo. Kod MASE RIJALA moguće je da sam ja pogriješio, ali ću provjeriti.

Vlado sve je točno samo što treba LAMASERIJA.

Nedjeljko Nedić kaže...

Nemam brojeve Kvizorame iz kojih su ovi radovi.