utorak, 14. siječnja 2020.

Križaljka na norveškome


Na moju je zamolbu naš „Norvežanin“ Zdravko odmah odgovorio – križaljkom. Usporedite  norveški rad s našim križaljkama.


Zdravko Kubat

Broj komentara: 8:

Neki Tip kaže...

Treba pitati Zdravka, je li norveški autori teže bjelinama ili je ovaj rad sastavljen prema zasadima našeg križaljkaštva? Pozdrav Zdravku u Norveškoj!

Hajro kaže...

Bravo za Zdenka, ne znamo ništa o norveškom jeziku no križaljka izgleda dobro.

Gdje je Zdenko u Norveškoj? Ostala mi je u lijepom sjećanju, prekrasan prostor i fini ljudi.

Hajro kaže...

Nisam se još razbudio, isprika Zdravku za grešku u imenu.

Zdravko kaže...

Veliki pozdrav za poštovane kolege!

Ova križaljka je sastavljena prema koncepciji naše dobre škole križaljkaštva, u čijem razvoju "Čvor", za mene, ima jednu od najznačajnijih uloga. Sve riječi u križaljci imaju (naravno) potvrdu u nekom od izvora.
Klasične križaljke su veoma malo zastupljene u norveškim časopisima. Najčešće su to skandinavke i "isti broj isto slovo". Najveća bjelina na koju sam naišao bila je 6x5.


U potpunosti se slažem sa Hajrom da je Norveška lijepa, rekao bih prelijepa zemlja, sa prekrasnim krajolikom, bile to planine, jezera, rijeke ili more. Takav krajolik, koji mami na izlete, je i ovdje gdje živim, sjeverno od polarnog kruga u pokrajini Nordland.

Nedjeljko Nedić kaže...

Bravo, Zdravko. Ima li tamo zime?

Zdravko kaže...

Ove zime nema baš zime. Više kiše nego snijega. Temperatura oko 0. Neuobičajeno za ovo doba godine i za ova kraj naše majke planete.

gogoo kaže...

Lijepa križaljka, možda znam samo što je MIRAKEL (baš gledam rukomet Norveška - Portugal). Ja sam bio blizu Tronheima, Trøndelag.

Hajro kaže...

Gore sjeverno je svjetski poznati raj za fotografe, svi sanjaju da odu na Lofoten otoke i okolo. Ja sam prije 7.5 godina dobacio do Alesunda i slavne Trollstigen ceste, planirali smo dalje na sjever ali nas ljepota zadrzala, jednostavno se tesko pomaknuti sa prekrasnih lokacija.

To sa klimom je tuzno, zima je i sjever je, trebalo bi biti snijega… Vozeci sa juga na sjever u junu 2012 dnevno smo vidjeli desetine vodopada, nabujale rijeke, sve od otapanja snijega, na Trollstigenu je bilo metar snijega pored ceste, kod Zdravka sigurno i vise.

Sjecanje o norveskoj enigmatici - Refik Husedzinovic je bio radioamater i od kolega sirom svijeta je dobijao enigmatska izdanja. Tako mi je u ruke dosao norveski list u kome je bilo skandinavki sa uklopljenim tekstom karikature. Pomislio sam kako je to super ideja, nema smijanja bez rjesavanja i na tom sam zasnovao koncepciju HIK-a... bilo je to prije 45 godina.