utorak, 25. veljače 2020.

Zagonetači su i pjesnici (10) – NEDJELJKO NEDIĆ


I blogogazda ponekada napiše pokoju pjesmu. Počeo sam još 1981.-82. na služenju vojnoga roka u Jastrebarskome. Pišem ih i dan-danas, ali vrlo rijetko, pa ih imam svega 50-ak. Objavit ću ih jedanputa u zajedničkoj stihozbirci.

MOJ BOŽIĆ U JNA

Jastrebarsko kod Zagreba.
Petak je popodne.
Pljušti iz neba i zemlje.
Idemo na taktičku vježbu.
Ja sam u napadu.
Padam i dižem se
i tako nebrojeno puta.
Nigdje mojega Šimuna Cirenca da mi pomogne.
Svršavam mokar do gole kože,
blatnjav od glave do pete
i s puškom koja ne može opaliti.
A bio je Božić
Ljeta Gospodnjega 1981.


ONA

Sretoh ju u prvome razredu gimnazije
i otada voljeh samo nju.
Koliko susreta,
toliko čežnja,
jednako toliko želja.
I došla je i ta noć.
Njezina bujna smeđa kosa,
tople grudi,
naši vreli poljupci
i uzavrele strasti.
Čak i danas kada se sjetim nje
obuzme me sjeta.
Pitate: „Zašto“?
Bila je to moja prva ljubav!

MI PLEŠEMO

Mladi smo,
nemamo novaca,
slušamo rock,
zadirkujemo djevojke
i maštamo ...,
zbilja najviše maštamo.
Kako je lijepo biti na krilima mašte!

ONA PRAVA

Bilo je dovoljno svega nekoliko minuta
i shvatih – ona bi mogla biti ta.
Prođe godina, a ona je čekala.
Sjetih se njenih bijelih naušnica,
rekoh joj samo: „Zdravo“! i
razbukta se oganj.
...
„Bit ćemo samo dobri prijatelji – reče,
treba imati prijatelja i među ženama“!

MOJA MAMA

Rodila me je u poznim godinama,
Boga je molila za jednu curicu,
a dobila je još jednog muškodana,
iako je već imala četvericu.

U bešiki me je povazdan ninala,
po noći u naručju nosila,
revao sam iz svega grla
kada bi me od umora spustila.

U školu kad sam pošao,
za prepoznati nisam bio,
majci sam svojoj pomagao
i posve sam se promijenio.

Meo sam, čistio i prao
poput njezine nerođene kćeri,
posla se nisam bojao
jer pomagao sam svojoj materi.

Nikada se nismo posvađali,
hitrom slugom me je zvala,
jedno smo drugom vjerovali
ja i moja draga mama.

Umrla je u še'set petoj,
teške su ju brige morile,
vrlo često razmišljam o njoj,
ljubimicom svemoćne Božje sile.

Zemaljskih se zala klonila,
dobrota je iz nje zračila,
nebeskom rijekom kad je zaplovila
shvatih koliko mi je značila.

Odavno više nismo skupa,
u raju teške rane liječi,
i sad mi srce jače zalupa
kad se sjetim njezinih riječi.

ISTINA

Pjesnik nisam, no ipak
sricat ću stihove dok živim
onako u mome stilu
nevješte i jednostavne.
Malo će ih biti veselih,
a mnogo tužnih i sjetnih,
jer i život je takav!

Stihotvorac

Broj komentara: 5:

Zdravko kaže...

Uvijek volim pročitati stihove posvećene MAMI.

Nedjeljko Nedić kaže...

Iako mi je mama umrla još 1987., zbog čega nisam bio na SZOJ-u u Sarajevu, ova pjesma je novija. Inače, ja pjesme pišem isključivo kada sam lošega raspoloženja, a to je vrlo rijetko. Zato ih i nemam mnogo.

Zdravko kaže...

Treba imati posebnu inspiraciju da se trenutno stanje duha i raspoloženja pretoči u riječi.

Nedjeljko, jesi li sastavio dosta stihovnih zagonetaka?

gogoo kaže...

Lijepo pokazivanje i ovog talenta. (na orijentacijskom smo uz ostalo pretrčali i cijelu bivšu vojarnu u Jaski, cilj i proglašenje je bio kod dvorca.)

Nedjeljko Nedić kaže...

Nije problem bio što nas je izveo na Božić, nego nas je po najjačem pljusku poslao na tenkovski poligon na kojemu su rupe bile duboke i po jedan metar i prepune vode. Poručnik se zvao Makedon Stefanovski. Nikada ga ne ću zaboraviti.

Objavio sam ih oko 300. Izbor sam uvrstio u knjigu "Moji zagonetni stišići" (2017.) koje više nemam.