Jedna
od dugovječnijih Kvizoraminih rubrika jest „Dokažite se!“ koju uređuje Vladimir
Kutnjak. U toj rubrici objavljuje se mala razmještajnica dimenzija 6 x 11.
Jedan od plodonosnijih suradnika ove rubrike je Tonči Milat, koji je do sada
objavio 35 takvih križaljčica. Zanimljivim mi se čine neki brojidbeni podatci:
-broj
crnih polja kreće se od 2 do 5;
- najveći
broj šestica je 10, a jedanaestica 5;
-
jedna je tematska s prezimenima trojice francuskih rukometaša, jedna s čahurom
DEMON, a jedna s razbacanim slovima autorova imena i prezimena;
-
zastupljene su bjeline 3 x 11, 6 x 8, 6 x 6, 4 x 11, 7 x 5 i 6 x 5;
-
zanimljivije jedanaestice su TEXAS HOLDEM, MAMINO ZLATO, PINK PANTHER, PTIČJA
GRIPA, NOĆ VJEŠTICA, OGNJENA ZEMLJA, IMA LI BUDNIH, PJEŠČANI SAT, HUGH JACKMAN,
ŠEGRT HLAPIĆ, CVRČAK I MRAV, NI PET, NI ŠEST, BURJ KHALIFA, LEX PERKOVIĆ i
PRLJAVI HARRY.
H
|
U
|
G
|
H
|
J
|
A
|
C
|
K
|
M
|
A
|
N
|
O
|
M
|
E
|
R
|
I
|
M
|
E
|
R
|
I
|
M
|
A
|
T
|
A
|
M
|
A
|
R
|
A
|
B
|
O
|
R
|
O
|
Š
|
E
|
L
|
I
|
M
|
I
|
N
|
A
|
T
|
O
|
R
|
I
|
L
|
O
|
Š
|
#
|
#
|
S
|
L
|
A
|
N
|
A
|
C
|
I
|
#
|
T
|
I
|
K
|
T
|
O
|
K
|
#
|
L
|
E
|
L
|
A
|
N
|
A
|
K
|
L
|
I
|
N
|
G
|
O
|
R
|
I
|
V
|
O
|
P
|
A
|
T
|
T
|
I
|
E
|
R
|
A
|
J
|
A
|
N
|
I
|
S
|
J
|
O
|
P
|
L
|
I
|
N
|
A
|
L
|
I
|
S
|
A
|
#
|
#
|
#
|
O
|
T
|
I
|
N
|
O
|
J
|
#
|
Č
|
U
|
P
|
A
|
V
|
A
|
C
|
A
|
N
|
I
|
M
|
I
|
J
|
A
|
Č
|
I
|
K
|
A
|
#
|
P
|
L
|
O
|
D
|
O
|
N
|
O
|
S
|
A
|
N
|
R
|
E
|
A
|
N
|
I
|
M
|
A
|
T
|
O
|
R
|
I
|
A
|
#
|
G
|
E
|
N
|
E
|
R
|
A
|
L
|
A
|
T
|
G
|
N
|
#
|
S
|
A
|
Y
|
O
|
N
|
A
|
R
|
A
|
B
|
O
|
#
|
T
|
R
|
E
|
N
|
A
|
Ž
|
A
|
N
|
I
|
S
|
K
|
A
|
T
|
R
|
A
|
N
|
A
|
T
|
I
|
O
|
E
|
#
|
O
|
D
|
A
|
D
|
O
|
Ž
|
#
|
R
|
P
|
R
|
E
|
M
|
U
|
D
|
A
|
#
|
I
|
V
|
O
|
L
|
E
|
D
|
O
|
M
|
A
|
T
|
#
|
G
|
E
|
L
|
A
|
V
|
I
|
T
|
A
|
M
|
I
|
N
|
O
|
Z
|
A
|
T
|
A
|
T
|
A
|
T
|
I
|
S
|
I
|
L
|
U
|
D
|
A
|
N
|
A
|
Č
|
I
|
Č
|
E
|
R
|
O
|
V
|
A
|
A
|
R
|
I
|
L
|
#
|
S
|
I
|
L
|
A
|
Ž
|
A
|
L
|
A
|
K
|
E
|
D
|
E
|
M
|
O
|
N
|
A
|
C
|
I
|
D
|
E
|
M
|
O
|
N
|
A
|
M
|
O
|
R
|
E
|
C
|
L
|
A
|
U
|
D
|
E
|
M
|
O
|
N
|
E
|
T
|
I
|
E
|
#
|
R
|
I
|
K
|
A
|
V
|
A
|
NJ
|
A
|
A
|
R
|
M
|
I
|
R
|
A
|
T
|
I
|
#
|
E
|
T
|
R
|
U
|
T
|
E
|
#
|
P
|
S
|
I
|
K
|
#
|
G
|
A
|
D
|
E
|
M
|
#
|
R
|
I
|
#
|
A
|
G
|
E
|
K
|
A
|
R
|
I
|
J
|
E
|
R
|
I
|
Z
|
A
|
M
|
I
|
R
|
O
|
N
|
I
|
Z
|
I
|
R
|
A
|
T
|
I
|
J
|
E
|
R
|
E
|
M
|
I
|
J
|
A
|
L
|
E
|
Š
|
A
|
N
|
I
|
M
|
I
|
R
|
A
|
N
|
O
|
S
|
T
|
L
|
I
|
S
|
A
|
S
|
I
|
M
|
P
|
S
|
O
|
N
|
E
|
H
|
O
|
L
|
O
|
K
|
A
|
T
|
O
|
R
|
I
|
Ž
|
#
|
P
|
E
|
D
|
O
|
F
|
I
|
L
|
A
|
N
|
A
|
S
|
#
|
M
|
A
|
N
|
I
|
Č
|
A
|
R
|
I
|
T
|
A
|
M
|
A
|
R
|
A
|
J
|
A
|
N
|
I
|
Ć
|
I
|
T
|
I
|
N
|
E
|
R
|
A
|
R
|
I
|
J
|
I
|
R
|
I
|
T
|
T
|
E
|
R
|
S
|
P
|
O
|
R
|
T
|
E
|
N
|
E
|
R
|
G
|
E
|
T
|
I
|
Č
|
A
|
R
|
P
|
A
|
R
|
K
|
I
|
R
|
A
|
T
|
I
|
S
|
E
|
I
|
T
|
A
|
#
|
P
|
A
|
S
|
#
|
T
|
I
|
N
|
N
|
A
|
S
|
T
|
A
|
NJ
|
I
|
V
|
A
|
NJ
|
E
|
A
|
N
|
E
|
S
|
T
|
E
|
T
|
I
|
Č
|
A
|
R
|
Kvizoramko
Broj komentara: 5:
Pod "Stariji postovi" ima još pet priloga za 20. veljače.
Dan, Nene, hvala na prezentaciji!
Od odabranih križaljki, među 37 objavljenih je 5 iz tvoje selekcije:
1) HUGH JACKMAN u uratku s 4 11-ice
2. LANA KLINGOR (objavljena je odabrana inačica, druga verzija je na mjestu ANI MIJAČIKE imala ANITU EKBERG)
3) Uradak sa TATA TI SI LUD ( i zabavnim pojmom OD A DO Ž)
4) križaljka u kojoj se borimo s unutrašnjim demonima
5)Uradak u kojem je JEREMIJA LEŠ među 4 11-ice sa stražnje strane
Nisu objavljena dva uratka sa po dva crna polja (mislim da je RITTER SPORT bolji među njima) niti ovaj sa bjelinom 8x6 i francuskom trojkom, ali to je jasno budući da je u njemu podosta slabih pojmova i može ga se nazvati "eksperimentalnim".
U mojoj tablici, objavljene križaljke su označene zelenom brojkom 1, inačice druge (bolje) križaljke s križićima i istim rednim brojem, a neobjavljene radovi nemaju oznake.
Nekakvo moje subjektivno vrednovanje uradaka je prikazano ocjenom ispred rednog broja križaljke (gdje su ocjene od 1-10, pri čemu je 5 prosječno i objavljivo, sve ispod 5 neobjavljivo ili ispod prosjeka, dok su 8 i 9 izuzetno uspjeli radovi.
Na ovako malom formatu, jasno se vidi koliko je teško postići balans između tehničkog i umjetničkog dojma križaljke:
u radovima sa 4 ili 5 jedanaestica pojmovi su redom monotoni ili sa jednostavnim suglasničkim skupinama, a pojmovi s većim bjelinama se oslanjaju na pokoji pridjev ili nepoželjan/nepoznat pojam da se sve zadrži na okupu.
U konačnici, najuspješniji su radovi koji kreću od zanimljivog i atraktivnog pojma, a uspijevaju ostvariti sitne, ali zanimljive tehničke uspjehe:
iz te perspektive, najuspješniji je po meni uradak u kojem je prvi pojam atraktivna PTIČJA GRIPA, koji uz 3 poslagane 11-ice od kojih svaka ima barem poneku suglasničku/samoglasničku grupu, ima još jednu u petom stupcu, a budući da je jedno crno polje u samom kutu, križaljka zapravo ima PDR bliži radovima od 2 nego onima s 3 crna polja te dvije mini-bjeline 5x11.
Od ostalih, meni najdraži su radovi u kojima su ključni pojmovi DAMOKLOV MAČ, NI PET NI ŠEST i LEX PERKOVIĆ.
Tehnički najimpresiviniji su, pak, RITTER SPORT i skriveni demoni.
Na kraju, dodao bih da je zbog načina rješavanja, u ovoj zagonetki ključno pronaći 11-icu koja se po nečemu izdvaja ili je zanimljiva (bilo zbog rijetkih slova, rijetkih kombinacija slova, jezične ili općekulturne vrijednosti), jer će rješavač najčešće zagontku rješiti upravo nagramiranjem i otkrivanjem jednog, ključnog pojma.
Nisam shvatio prvi niz brojeva. Odabrao sam križaljčice s više šestica i jedanaestica i s bjelinama bez obzira jesu li objavljene ili ne. Neke su vrlo zanimljive. A zašto si ih prikazao vodoravno (11 x 6) kada se objavljuju kao 6 x 11?
Prvi niz brojeva služi za praćenje je li uradak objavljen (nakon objave označim ga zelenom brojkom 1). Ako sam napravio više varijacija na istu temu, onda u tom stupcu stavim "X" uz križaljke koje su po meni ispale slabije.
Drugi stupac je moja osobna ocjena (u trenutku kad sam je napravio, dakle vrlo subjektivno: ocjene su od 1 do 10, pri čemu je 5 prag za objavljivanje.
Treći stupac je redni broj križaljke: ako je riječ o varijaciji, onda nosi isti broj kao i glavna ideja.
Četvrti stupac formulom prikuplja sve 11-ice koje sam upotrijebio.
Križaljke su "položene" vodoravno zbog jednostavnog psihološkog trika: ljudski mozak je naviknut čitati vodoravno i lakše je dosjetiti se dugačkog pojma (ako imamo nekoliko zadanih slova) ukoliko ih gledamo vodoravno, pa je stoga bolje daj e duža dimenzija križaljke u tom smjeru.
Kad ih sastavim, samo ih okrenem naopačke (to su doslovno 2 klika mišem na računalu).
Za arhiviranje, također je bolje da križaljke gledaju u ovom smjeru, jer je lakše prikupljati 11-ice. Kad napravim novi rad, samo ga dodam na dno dokumenta.
Ili ukratko, lijenost je glavni razlog što su vodoravne :)
Razumjeh. Kad se vidimo u Kraljevici imat ćemo toga za razgovora.
Objavi komentar