utorak, 24. rujna 2019.

Države svijeta (44) - ETIOPIJA


Etiopija je država na sjeveroistoku Afrike smještena između Eritreje, Džibutija, Somalije, Kenije, Sudana i Južnoga Sudana. Zauzima površinu od 1.104.300 km2. Stanovnika je više od 100 milijuna. Glavni je grad Addis Abeba, dok su veći gradovi Mekele, Dire Dawa, Harer, Jima, Nazret i Dese. Najviši je vrh Ras Dashan (4.620 m). Kroz Etiopiju protječe Nil u duljini od 6.960 km.



Etiopija je federalna republika s jednodomnom skupštinom. Neovisnost je stekla u prosincu 1944.  Službeni jezici su amharski i engleski. Najbrojniji narod su Oromo,  Amhara i Tigre. Po vjerskoj pripadnosti najviše je kopta i sunitskih muslimana. Valuta je etiopski birr koji ima 100 centa. Naziv etiopske himne je Whedefit Gesgeshi.

Zemljopisac

Broj komentara: 6:

gogoo kaže...

Bio sam blizu, u Džibuti, a vidio sam i Eritreju. 6.960 km je cijela dužina Nila, kroz Etiopiju ide Plavi Nil iz jezera Tana.

Nedjeljko Nedić kaže...

Kada si bio u Džibutiju?

Zdravko kaže...

@Gogoo je obišao mnogo država. Trebao bi da napiše knjigu da prenese svoje impresije :-)

IlijaO kaže...

Pozdrav Gogoo-u!

Nedjeljko Nedić kaže...

I ja mislim također kao i ti Zdravko. Moraš znati da naš Gogoo vozi bicikl, pješači, planinari, bavi se trekingom i još stigne obrađivati vinograd i mnogo drugih poslova obaviti.

gogoo kaže...

Pred dosta vremena sam obilazio, potražit ću neke stare fotke po albumima. Pozdrav Iliji (ako sam dobro zapamtio, visoki i jaki Otočanin koji nije Bodul)