petak, 29. studenoga 2019.

Crtica o Jasminu


Jedan od doajena hrvatskoga zagonetaštva Boris Antonić nedavno mi je poslao neke svoje zabilješke o nadnevcima izlaska nekih enigmatskih časopisa. Među njima je naveo i list „Jasmin“. Kako nisam znao za njega obratio sam se jednome od doajena srbijanske enigmatike Krsti Ivanovu koji se spominje kao suradnik i urednik enigmatske rubrike u Jasminu. Nisam dugo čekao na Krstin odgovor. S riječima duboke zahvalnosti prilog objavljujem u cijelosti.

SARADNJA U LISTU UČENIKA OSNOVNIH ŠKOLA OPŠTINE BOR - JASMIN

   Troje nastavnika i književnih stvaraoca, davne 1969. godine, sa radom u osnovnim školama u mestima kod Bora, Milen Milivojević – OŠ “Jovan Jovanović – Zmaj” u Šarbanovcu, Slobodan Ž. Rakić – OŠ u Metovnici i Stana Tanikić – OŠ “Stanoje Miljković” u Brestovcu, pokrenuli su đački list pod nazivom „JASMIN“. Ideja je bila da se učenici animiraju u svakom pogledu, ali posebno ka književnom umeću. Štampan je na tzv. geštetneru, uredjaj za umnožavanje pomoću matrica, Nije imao termin izlaženja, već kada se prikupi dovoljno materijala, ili povodom nekog školskog jubileja, ili kojeg državnog praznika. Dostavljan je i ostalim osnovnim školama u opštini Bor, radi uvida i eventualne saradnje.

   Jasmin u aprilu 1972. s izlaskom desetog broja prerasta u list učenika osnovnih škola opštine Bor i štampan je u štampariji “Bakar” u Boru, na formatu 22 x 24 cm. Zaglavlje lista uradio je Miodrag Petrović, nastavnik likovnog obrazovanja. Jasmin je štampan u 6.000 primeraka  po broju i bio je besplatan, a dobijao ga je svaki učenik osmogodišnje osnovne škole. Izlazio je mesečno, sem za vreme letnjeg raspusta, deset brojeva godišnje.












2 komentara:

Krsta kaže...

HVALA! HVALA! Najpre Borisu Antoniću što je u svom napisu o enigmatici u Jasminu podstakao Nedjeljka Nedića da mi zatraži pojedinosti o tome. Sa zadovoljstvom sam to uradio. Neka posetioci cenjenog bloga vide kako smo mi u Boru nekada radili i uradili da Jasmin bude dva puta najbolji školski list kod nas. Možda nekome naš rad posluži kao ideja da slično uradi u nekom školskom listu, ako uopšte postoje i izdaju se takvi listovi.
Pozdrav svima.

Nedjeljko Nedić kaže...

Za taj sam časopis doznao od Borisa A. Doista me se dojmilo kada sam pročitao Vaš tekst. A koliko je Jasmin bio daleko ispred svih inih školskih časopisa pokazuje i podatak da su škole s područja općine Orašje (njih čak pet) u svojoj povijesti objavile svega dva broja lista "Osnovac"!

Vaš rad, Krsta, zaslužuje svaku pohvalu.