ponedjeljak, 9. ožujka 2020.

Kriptogramologija (53)


Zanimljiv kriptogram objavljen je u 13. broju zagrebačkog Svijeta na 300. stranici pod nazivom Rebusni kriptogram. Autor je karlovački zagonetač Branko Halusa (1914.-1991.; o njemu smo pisali u 16. nastavku Kriptogramologije). Ova zagonetka je kombinacija dviju zagonetki: slovnih rebusa i kriptograma, pa pri odgonetanju treba prvo pronaći odgonetke rebusa, a potom iz tih odgonetki po određenom ključu pronaći slova koja će dati konačnu odgonetku.


U Leksikonu zagonetača Jugoslavije nalazi se opširni članak o najvažnijem doprinosu Haluse hrvatskom zagonetaštvu, pa bi se moglo reći da je i ovaj rebusni kriptogram još jedan novitet, tada objavljen prvi puta.

Štef

Broj komentara: 6:

zvonko kaže...

Nije novitet,takvi su se javljali i prije samo su se različito zvali.Kluč je rebusna zamjena i izbor slova prema brojevima koji su ovdje lokatori skupa skrivenih slova ali i selektori slova iz tih skupova.rješenja rebusa:1.crnilo,2.Bizant,3.monizam,4.odrezak,5.pesimizam,6.salama.Konačno rješenje:CINEMA.

Aljoša Vuković kaže...

Zvonko ne razumijem salamu. Hoćeš li mi objasniti?

Nedjeljko Nedić kaže...

Mislim da je fraza SAM ALA pa se slijedom brojeva uzimaju točna slova.

Aljoša Vuković kaže...

Sad kužim. Hvala Nedjeljko. Svaka čast Zvonko. Tko god riješi ovo je genijalac.

zvonko kaže...

Aljoša,nisam genijalac jer ni ja ne riješim sve.Za ovaj znam rješenje, ja sam samo dao tumačenje.Imam jedan s interneta koji neznam riješiti,možda ti uspiješ.
PODVALA
SO
ČIVIJA
MRAZ
KLJUČ

Aljoša Vuković kaže...

Možda vojak, kao vojnik.