petak, 22. svibnja 2020.

Ispravke netočnih navoda


U prilogu „Enigmoiskrice“ (24) od 20. svibnja ove godine zbilja sam načinio dvije pogrješke: 1.) Srdašce nije osmislio Jovan Nedić nego Alfredo Ivankov (v.) i 2.) I Jovan ga je najprvo nazvao srdašcem, a potom upisivaljkom.


(Alfredo Ivankov, „Novitet“ u Feniksu broj 389, 5. XI. 2009., str. 22)

Upisivaljka se razlikuje od srdašca po tomu što se devetoslovnica iz postavke najprije mora riješiti pa tek onda od njezinih slova valja sastaviti korektnu križaljčicu. Nemam mnogo brojeva Čvorove Osmosmjerke, ali u broju 490 od 18. travnja 2010., odnosno svega šest mjeseci iza Alfredove, već se javlja srdašce. Vjerujem da je prvo srdašce u Osmosmjerci objavljeno još prije, no ne mogu dokazati. Naposljetku, zanemarite razmirice i prionite k odgonetanju srdašaca i upisivaljaka.


(Jovan Nedić, Osmosmjerka broj 490, 18. IV. 2010., str. 28)

Enigmoznalac

Broj komentara: 5:

Anonimno kaže...


Rešenje Nedićevog srdašceta:

=OGB=
UBRUS
SLIKA
TAPET
=KAT=

Vlašar

Anonimno kaže...

Možeš ti bit i enigmoznalac, samo kad hoćeš!

Nedjeljko Nedić kaže...

Bio sam zagubio mapu s novitetima iz Feniksa, ali i pored toga ja sam doista mislio da se srdašce prvo javilo u Osmosmjerci.

Anonimno kaže...

Samo da provjerim da li anonimni komentar i kod mene funkcioniše.

Anonimno kaže...

Odlično, funkcioniše!
Onda, ti Nedjeljko znaš (t)ko sam ja?
A i ne trebaš znati, dovoljno je da ja znam (t)ko sam ja!