ponedjeljak, 28. rujna 2020.

Neba u F 671

 






(Nebojša Dragomirović, Feniks broj 671, 24. IX. 2020., str. 6, 7, 38, 72 i 73)

Feniksovac

Broj komentara: 10:

Tonci M kaže...

Nakon par mjeseci sam kupio Feniks (i Supereniks s njime), i od svega što sam do sada riješio ovaj rad s Garešnicom mi je najupečatljiviji: središnja kombinacija je krasno izvedena. Međutim, malo me pecka što Nebojša rubove dovršava na rutinu, jer iako su manje važni kod ovakvih kombinacija (i rješavač neće ništa primjetiti),u natjecateljskom kontekstu ovo može biti razlika između top-3 i top-10. Šteta jer je rješivost uratka perfektna, a i izlazak iz pozamašne bjeline je lijepo riješen, tako da je ovo o čemu pričamo primarno stvar volje da se izgubi 5-1 minuta na "nevažni" dio mreže.

Npr. u ovom uratku se sigurno mogu "skinuti" dva crna polja: i dok je razvlačenje glagola u povratni ("IZOPAČITI SE") stvar preference, za drugi redak stvarno ne vidim opravdanje za ovo crno polje u potpuno izoliranom dijelu mreže, gdje su jedina zadana slova u potencijalno desetoslovnom pojmu U i P. Ne samo da tu može zanimljiv pojam kao "DEEP PURPLE", nego je ograničenja tolio malo da bi bilo koja osoba koja se preziva MURPHY mogla unutra.
Sličnog sam dojma u križaljci s VIROVITICOM kad je riječ o dva crna polja ispod KOROV i RABIN: uz malo truda, siguran sam da se jedno može skinuti, a potencijalno i oba.

Nedjeljko Nedić kaže...

Je li on tako i sastavio ili je bilo i uredničkih intervencija, ne znam. Zato znam da bjelinu 7 x 7 s dvama tematskim pojmovima u skandinavci s izrezom nije lako sastaviti i da ona kao posljedicu ima veći broj jednoslova, dvoslova i crnih polja.

Anonimno kaže...

Ja bi isto kod Ive Andrića u Prokletoj avliji jednu rečenicu na 86. stranici bolje napisao. Mogao je Ivo osvojiti još koju nagradu.
Nema ispravaka kod ozbiljnih suradnika kao što je Neba.
Pero

Tonci M kaže...

Pero, zvuči mi kao da se ljutiš, a ne bi trebao. Ne pričamo ovdje o početničkom radu koji je na rubu objavljivosti (npr. 4,5/10) i onda ga treba popeglati. Pričamo o hobiju kojeg volimo, i uratku koji je 9,5/10, a nema razloga da ne bude 10. I onda, zašto ne pričati o tome? Zar će to umanjiti Nebojšin talent i kvalitetu? Pa čovjek je već napravio više vrhunskih radova nego što ću ih ja sastaviti uopće! Zar nije bolje raspravljati o vrhunskim radovima, igrati se varijacijama i staviti se u kožu autora u sastavljačkoj poziciji, te vidjeti što bi iznjedrio drugačiji stil, drugačiji izbor, želja da se zapetlja neki izlaz...nego uzeti uradak koji nije ni smio ugledati svjetlo dana, i onda ga razvlačiti? Ja ću uvijek odabrati ono prvo. Razlog je jednostavan: kad pričamo o radu koji je već uspješan, onda se ne moramo brinuti za ego autora (ili urednika;)), i možemo pričati o samoj enigmatici. Ne treba zaboraviti da nije svaka kritika loša: npr. iskreno vjerujem da je moj komentar bio konstruktivan po svim kriterijima: pohvalio sam uradak, naglasio o kojem dijelu i u kojem kontekstu želim o njemu raspravljati, i ponudio alternativu koja otvara diskusiju.

Evo recimo i uredničke odluke koju bih pohvalio: "VELIKI" korijen u talijanci se u potpunosti slaže s mojom filozofijom o uvrštavanju korijena (to je sitna manjkavost, ali ako podiže vrijednost ostatka kombinacije lako ćemo je prihvatiti, kao što bi prihvatili i npr. troslovnu kraticu na izlazu iz vrhunske bjeline).

Sve ovo ti kažem baš zato što u životu nije dobro biti isključiv: da si se prema Nebi postavio kao nedavno na blogu kad smo pričali o korijenima (odnosno, kad ih u Feniksu stvarno ne bi nikad propuštali), svi bi bili zakinuti za jedan odličan uradak.

Dakle, s izjavom "Nema ispravaka kod ozbiljnih suradnika kao što je Neba" se fundamentalno ne slažem: kad je riječ o autorima s njegovom sastavljačkom širinom, moj je komentar poziv na diskusiju, kojeg svi pravi zaljubljenici u engimatiku bez straha (i povrijeđenog ega) prihvaćaju ;)

Fight me :)

Anonimno kaže...

Zašto ne volim, kao i većina urednika, ovakva pisanja? Stalno moram objašnjavati što sam napisao, umjesto da se bavim poslom kojeg imam napretek.
Dakle, "nema ispravaka" se odnosi na odgovor Nedjeljku, a ne tebi, s malom bodljom suradnicima kod kojih Rajko stalno gubi dragocjeno vrijeme.
A sad tebi:
Ako Nebojša uzme dva dana slobode kako bi napravio desetak križaljka za Feniks, ne možeš mu kritizirati svaku kockicu. Rajko dnevno pripremi dvadeset križaljku i ne mora baš sve biti idealno. Lako je tebi sastaviti jedan rad mjesečno i povremeno idealizirati.
Konačno, zapitajte se zašto se Neba sam ne brani!
Ja se pitam kako je moguće da se kontinuirano kritiziraju samo autori iz Feniksa, a nikada nismo dali blogerima dozvolu da prenose naše stranice. Zar stvarno misle da nam čine uslugu, da nas reklamiraju? Pero

Anonimno kaže...


Odgonetka osmice:

ASFALTAR
STANARKA
FANATICI
ANAŠIMIĆ
LATINAJA
TRIMARAN
AKCIJAŠI
RAIĆANIN

Vlašar

Tonci M kaže...

Gle, Pero, niti mi je bila namjera svađati se niti to želim sada: ja jednostavno volim uzeti dobru križaljku i vidjeti koji je maksimum koji iz nje mogu izvući: nazovi to karakternom manom ako želiš, ili konstruktivnom kritikom, stvarno nije bitno. Isto napravim i sa svojim radovima, uzmem dovršenu križaljku i pogledam: što ako skinem ovo crno polje, što ako "začinim" ovaj pojam...Ako ne vjeruješ pitaj Vladu koliko inačica iste 11x6 križaljčice je dobio od mene. Za mene je upravo to čar sastavljanja. S tim rečenim, cijenim tvoje mišljenje kad je riječ o časopisu kojeg osobno uređuješ, i tvoje pravo da definiraš kakvu diskusiju o radovima iz njega želiš ili ne želiš: nikakvih komentara (da ne kažem kritika) na radove iz Feniksa više nećeš vidjeti na blogu s moje strane: a ako ih ikad poželiš prokomentirati uživo, bit će prilika i volje! Dogovorimo se za iduće druženje, vjerujem da sam sad ja na redu za organizaciju. Do tada, "mir na zemlji"!

Nedjeljko Nedić kaže...

Ja Nebojši uopće ne prigovaram. Da o njegovim križaljkama imam loše mišljenje sigurno ih ne bi objavljivao.

Anonimno kaže...

I ove komentare od red i pol bi zabranio. Nedjeljko ili piši ko Tonči i Hajro ili ništa. Bilo bi dobro da predstaviš i neke druge autore, ne samo bjelinaše i molere.
Tonči, ne radi se o nikakvoj svađi, ja jednostavno ne znam funkcionirati ovako sa smajlićima ili bez njih. Imam puno više prijatelja na šanku nego na facebooku. Iduće druženje sam JA na redu, ovaj put u troje da ne davimo nikoga. Pero

Nedjeljko Nedić kaže...

Nastojim, Pero. Izbrojat ću broj sastavljača čije rado(ove) prikažem u jednome tjednu.