petak, 8. ožujka 2019.

Potpuri Gocinih zagonetaka (5)


Premetaljka

Pitate me ljudi da li volim hranu:
ja dobar tek imam u svakome danu!

(Gordana Jovanović, Vjesnikov kviz broj 226, 15. X. 1980., str. 43)

Na tržnici (premetaljka)

Slab je PAZAR, JAD me mori,
a žena će da me kori:
-Crni mužu, o moj jade,
povrće nam sve propade!

(Gordana Jovanović, Čvor razbibriga broj 390, 6. VI. 1981., str. 3)

Mit o Eho i samoljubivom mladiću
(premetaljka – istozvučnica)

Lepa Eho, gorska nimfa,
u šum imladića srela,
zaljubila se u nežno biće
i ljubav mu kazati htela.

Samoljubiv je mladić bio,
nije joj ljubav uzvratio.
Ni duše on, NI SRCA nema,
sudba tužni kraj joj sprema;
napušta zauvek svoje druge
i od beskrajne umire tuge.

I danas iznenadi nas
njen izgubljeni, daleki glas.
Kao sećanje na davna leta
njegovo ime cvetom cveta.

(Gordana Jovanović Šarić „Anagramisani helenizam“, „Beosing“, Beograd, 2016., str. 57)

Premetaljka

Molim te, curu mi čuvaj,
O, PAJO, PILAV joj kuvaj.
Tvoj drugar brzo se vraća,
samo da kupi spanaća!

(Gordana Jovanović Šarić, Novosti Enigma broj 2416, 1. V. 2017., str. 23)


(Gordana Jovanović Šarić, Kvizorama broj 1392, 8. XII. 2018., str. 14)

Kolega

4 komentara:

Anonimno kaže...


Hvala Nedjeljko na objavi priloga sa Gordaninim zagonetki.

Gordana čestita koleginicama i svim ženama na sledeći način:

Osmomartovski anagrami:
DAMA MARI NEŽNOST
kada je praznik njen!
Zato je poklonom
obraduj na tren!

DRAŽI NAS MOMENAT:
SAN I DRAŽ MOMENTA!

Rešenje: OSMI MART DAN ŽENA

(objavljeno na blogu TIO 08.03.2017. godine)

Vlagor

Anonimno kaže...


Ispravka : Hvala na objavi priloga sa Gordaninim zagonetkama!

Vlašar

Nedjeljko Nedić kaže...

Nema na čemu. Goci čestitam Dan žena i srdačno vas oboje pozdravljam.

UNESCO kaže...

PITATE - APETIT
PARADAJZ
NARCIS - NARCIS
POPAJ, OLIVA

BRVNO
ZRAK
GRAŠAK
JATO
KLJUČ
NEBESKI SVOD