srijeda, 17. travnja 2019.

Obljetnice (12) - SVETOZAR ĆOROVIĆ


Na današnji je dan prije stotinu godina, 17. travnja 1919., u Mostaru preminuo bh. književnik, političar i zagonetač Svetozar Ćorović. Rođen je u Mostaru 25. svibnja 1875. U rodnome je gradu pohađao osnovnu i srednju trgovačku školu.  Prvu pjesmu objavio je u somborskome Golubu. S Aleksom Šantićem 1896. pokreće književni časopis Zora. Surađivao je u više časopisa: Golub, Neven, Bosanska vila, Javor, Otadžbina, Spomenak, Zimzelen, Brankovo kolo, Luča, Zora ... Objavio je zbirke priča „U časovima odmora“, „Moji poznanici“, „Krvni mir“, „Razoreno gnijezdo“, „Iz moje domovine“ i „Komšije“, romane „Majčina sultanija“, „Stojan Mutikaša“, „Ženidba Pere Karantana“, Jarani“, „Među svojima“ i „U ćelijama“, stihozbirku „Poletarke“ te više drama od kojih je najpoznatija „Zulumćari“. Od 1997. u Bileći se održavaju Ćorovićevi susreti pisaca na kojima se dodjeljuje Nagrada Svetozar Ćorović.


Zagonetke je objavljivao u Nevenu i Golubu. Potpisivao ih je pseudonimima Ćor, Svetislav, S. Nikolajev, Sveta, Arif, Svet, Sv. Predstavljen je u Leksikonu srpskih enigmata iz 2007. te u knjizi „Literate enigmate“ Jovana Vukovića iz 1991.

Ćorovićeva prva zagonetka

KANROB OBZIR NATEMPO

Razmjesti slova u svakoj riječi da ti izađe jedna rečenica.

(Neven broj 13, 1888.)

Zagonetka

Ja sam jedna rijeka od dva sloga samo,
pogodićeš brale promisliš li s' malo.
Prvo i pošljednje slovo mi odbaci,
rijeku opet jednu ono će ti kasti.
A pošljednje slovo u sredu premetni
opet srednje slovo ti ostraga metni;
Tad ćeš dobit biljku koju svako znade
e da, braco mali, pogodi me sade!

(Golub iz 1891.)
Obljetničar

2 komentara:

Zdravko kaže...

Premetajne riječi:
BRANKO ZBORI PAMETNO

Zagonetka:
DUNAV / UNA / DUVAN

Nedjeljko Nedić kaže...

Jest, prijatelju. Je li prva zagonetka trostruka premetaljka? Htio sam napisati premetajni trokorak.