srijeda, 22. srpnja 2020.

Uradi (o)sam



(Hajrudin Hodžić i Vladimir Kutnjak, Kvizorama broj 1473, 18. VII. 2020., str. 38)

Inovator

Broj komentara: 6:

Anonimno kaže...

Ova osmica je malo teža jer KATASTAR nije velika pomoć a sintagma NI PO JADA se već pedesetak godina ne koristi. Kada sam odbacio BANTAM i kombinaciju FANTOM SFALERIT, ukazao mi se PSIHOPAT- SANTIM i ARHEOLOG. Tada dolazi "Hajrin" NEPOVRAT, pa SPOZNAJA. PEI je troslov koji više odmaže, ali jedino NAPASNIK i NAPRASNO mi zvuče logično. Sintagma je zadnji pojam koji sam riješio. Pozdrav, Pero

Hajro kaže...

Bravo Pero, hvala na trudu i komentaru, jeste malko teža. Ideja je bila da se sintagma lako otkrije i dalje ide po strukturi, ti si uspio suprotnim procesom, zaključak je ne samo da si izvrstan rješavač (što znamo tih 50 godina) nego da bi rješavanje od sintagme nadalje bilo još lakše.

Logika rješevanja koju smo urednik i ja vidjeli (svaki drugi put koji vodi rješenju je jednako ili više vrijedan, još jednom čestitke Peri):

1.Jednoznačnost NUŽDE u 7 stupcu

2.Sintagma 2,2,4 sa „D“ na sedmoj poziciji je (trebala bi biti) laka NI PO JADA

3.Slovo „I“ u sintagmi rješava pitanje šestoslova u drugom stupcu, otpadaju FANTOM, BANTAM ... ide SANTIM

4.Najsloženiju (obećavajuću) strukturu ima osmica u 4 stupcu - ARHEOLOG, IHTIOLOG ... (?), ihtiolog otpada zbog nemogućeg ?ZEH u drugom redu, nameće se ARHEOLOG i AZER.

5.Slovo „S“ (iz SANTIM) na drugoj poziciji i nefrekventno „H“ u ARHEOLOG-u vuče na psiho... u trećem redu, pa su opcije PSIHOLOG, PSIHOPAT ... sad je pomoć Vladina osmica u križaljci KATASTAR pa je PSIHOPAT

6.Prvi stupac ?AP???N? vuče na pridjev ili prilog, nameće se „S“ (ispred vodoravnog TOL) na šestoj poziciji pa imamo STOL??, opcije su STOLAR, STOLIĆ, STOLAC... „Ć“ baš i nije obećavajuće, pa nam valja pogledati osmicu u petom stupcu ??O??AJ?, ide SPOZNAJA .....

Osmice u mreži su:
NAPASNIK, PSIHOPAT, NI PO JADA, NAPRASNO, ARHEOLOG, SPOZNAJA, NEPOVRAT, KATASTAR

Iznuđeni troslov PEI u trećem stupcu je sigurno mana, ali teško da će rješavač odlučivati po troslovima. Nužno je da su ispravni, super poželjno da su poznati, no prioritet su duže riječi, posebno osmice.

Marko Mihaljević kaže...

meni je pala na pamet pjesma "Crvene jabuke" TO MI RADI

Nedjeljko Nedić kaže...

Opet su riješili iako je zbilja teško. Odlično, Pero!

Hajro kaže...

E Marko, Marko... botanika i muzika, no dobra je ideja, čak se i ja sjećam pjesme, za naslov nikad nisam siguran, ali se pjesme sjećam...:))

Back to reality, čak i kad bih ja stavio takvu sintagmu ne vjerujem da bi je urednik pustio... Napisah ranije - ideja je da se stavljaju osmice (posebno sintagme ili složene strukture) za koje će neuspješni rješavač reći "Kako se nisam sjetio toga" (čak i ako se manje korištene, ipak se ne može reći da su nepoznate), a ne "Otkud im ideja da bih to trebao znati". Sintagme kao NI PO JADA su nekom kao DOBAR DAN, nekom nisu, biće da ovisi o lokalnom žargonu i sl. Tu se oslanjam na urednika koji misli na svoje rješavače, ja ću provjeravati na HJP i sl izvorima, odluka je njegova.

Ovaj se koncept ukazuje sličnim sudokuu, logika i eliminiacije, samo još valja sjetiti se mogućih pojmova, odabrati, upražnjavati račun vjerojatnoće, intuiciju iskusnog enigmate ili rješavača... Mogli bi ih označavati sa super teško, teško, lako...

HH kaže...

Evo NI PO JADA se lako nađe u tekstovima uglednih autora u uglednim hrvatskim medijima... i posljednjih godina... ne previše često, ali je tu:))