ponedjeljak, 14. lipnja 2021.

Poznati zagonetači (84) – MLADEN MARKOVIĆ

U prosincu 2000. Mladen je Marković objavio svoj prvi enigmatski rad, što znači da je lani trebao obilježiti prvih 20 godina enigmostvaralaštva, ali imao je prekid, pa se sastavljanju vratio u veljači 2011. te ove godine bilježi desetu povratničku godinu. Novosti Enigma, Marbo plus i Marbo megaukrštenica, Megaskandinavka,  ... i veliki broj nezagonetačkih časopisa (Đačke novine, Neven, Mali Neven, Pobjeda ...) na popisu su listova u kojima je surađivao.

Radovi u prilogu su iz Alo razbibrige, Novosti Enigme, Market Printa i Enigmatike.








Već šest godina surađuje u Feniksu, Super Feniksu, Skandi Feniksu i Super Skandi Feniksu. U prvoj stvarateljskoj fazi koristio je pseudonime Denmark, Den Mark, Đo, Kralj Malden, Mandrak, Mani, Markiz de Nekad, Marmilada, Maximilian Bor, Mel Mandraković i Remorker Mali.

Blog Enigmagika pokrenuo je u ožujku 2013. Sudjelovao je na SOZAH-u u Širokome Brijegu 2017. Godine 2017. priredio je časopis "Enigmatika za decu", a 2019./2020. sudjelovao je u izradi pomoćnoga udžbenika za kulturu govora "Progovori da vidim ko si". Živi i stvara u Vladičinom Hanu.




(Skandi Feniks broj 1143, 8. VI. 2021., str. 12, 13 i 43)

Poznatnik

Broj komentara: 6:

Željko Jozić kaže...

Mladen ne traje dugo na enigmatskoj sceni a već je ostavio traga za anale.
Čestitam!

Mandrak kaže...

Blagodarim.

Ned, sa Feniksom sarađujem 6 godina (valjda su prvi radovi objavljeni u maju 2015... ili je bio april, svejedno).

Od nabrojanih naslova, nema me u Izazovu (2009).

Prvi povratnički radovi objavljeni su krajem 2010 u glasniku jednog kluba. U februaru 2011. izašla je prva skandinavka u Alo razbibrizi, u maju u Enigmi (to je ova nerešena iz posta; reč je o imenarki, ali je malo rearanžirana). Istog meseca sam se prvi put pojavio u Politikinim izdanjima. U medjuvremenu sam radio za neki iseljenički list (ne znam kako se zvao), za Marketprint, a nesto sam pravio i za Cvetkovićeve novine.
Do 2014. imao sam 15 (nezavisnih) naslova (ne računam lokalne novine).
Kasnije sam objavljivao u Pobjedi i svim drugim listovima sa kojima je Ekk imao saradnju.
Radio sam u tom periodu i za 4 inostrana lista (nepotpisan).
Bilo je i nekih listova u kojima sam se pojavio samo 2-3 puta, kao Kvizorama i ono što izdaje Mile.

E-izdanja ne brojim, ali treba reći da sam Enigmatiku za decu iz 2017. poslao na više od 200 adresa (uvek na zahtev).
Radio sam i za neke Đačke novine (koje nikad nisam video).
2018. sam imao premijeru u Nevenu i Malom Nevenu.
2019/20 sam radio na pomoćnom udžbeniku za kulturu govora "Progovori da vidim ko si".

(Nabrajao sam iz glave, sigurno postoji još nekoliko bitnih saradnji).

Željko Jozić kaže...

Ako izuzmemo nebrojene bjeline 7x7 i 8x8, Mladen je vrlo brzo od početka suradnje u Feniksovim izdanjima objavio i kvadrat 9x9 što je vrlo velik uspjeh obzirom na govorno područje iz kojeg dolazi. Ktome, Mladen je uveo razne novine u Feniks koje su zaživjele i koje su osvježile široku ponudu koju riječki list već ima. Teorija enigmatike, kritička promišljanja, kao i aktivizam na promociji naše djelatnosti na najvišem su nivou. Višestruki pobjednički radovi na EDL-u i donacije osvojenih nagrada također znakovito govore. Nadalje, uspostavio je enigmatske kontakte na udaljenim lokacijama aktivno sudjelujući i u neenigmatskim razgovorima, a jedan od njih zbio se u
Osijeku na poziv Josipa Dubrovića kojem sam nazočio.
Neke od Mladenovih dosega nisam ostvario, u nekim stavovima se i ne slažemo, no u jedno sam siguran - Mladen je vrlo osebujan čovjek i vrlo utjecajan enigmatski stvaralac.
Ukratko :)

Mandrak kaže...

Ukratko, čast je pročitati o sebi ovakav osvrt iz elektronskog pera sjajnog Željka Jozića, osječke Enigme i perjanice hrvatskog križaljkotvorstva. Hvala, lega.

gogoo kaže...

Lijepo predstavljen, nisam znao tko se krije iza tih pseudonima.

Nedjeljko Nedić kaže...

Mladen je jedan i jedinstven.
Ispravit ću neke podatke i dodati one za koje nisam znao.