utorak, 22. veljače 2022.

U spomen (50) – DRAGAN IVANOVSKI

 

DRAGAN IVANOVSKI

(Skopje, 15. svibnja 1955. – 16. veljače 2022.)


Enigmatski je svijet u regiji potresla još jedna smrt. U Skopju je, naime, 16. veljače 2022. preminuo makedonski zagonetački velemajstor, urednik i nakladnik Dragan Ivanovski. Osobno ga ne upoznah jer nije običajio sudjelovati na zagonetačkim skupovima u bivšoj državi, ali sam, zahvaljujući njegovoj nakladničkoj djelatnosti i mojemu blogu, s njim često bio u kontaktu. Objavio sam i nekoliko sudokua i pomicaljaka u Kvizu, a lani sam ga, kao vrhunskoga zagonetača, počastio slikom i tekstom na naslovnici DueTa broj 6.

Prva objavljena zagonetka bila mu je križaljka u Čvoru broj 42 od 31. listopada 1970. Zagonetao je, dakle, 52 godine. Križaljke, rebusi, premetaljke i čarobni likovi prevladavale su  njegovim zagonetačkim opusom. Surađivao je u Čvorovim izdanjima, Vjesnikovu kvizu, Vikendu, Džokeru ... Uređivao je enigmatske rubrike u Večeri, Ostenu i Novoj Makedoniji. Ponekada je radove potpisivao pseudonimima Hendrix i Dr.-Iva. Objavio je nekoliko teorijskih priloga u Čvorovome Zagonetaču. Surađivao je na blogu TIO i DUE  i sudjelovao na Kvizoraminome Memorijalu Pavle-Libran, koji je osvojio 2019., te Feniksovu Memorijalu Pavić-Kraker. Bio je izdavačem  časopisa Kviz, Skandi, Reško, Sudoku, Sudoku kafe i Global sudoku.

Njegovom smrću Sjeverna je Makedonija izgubila jednoga od najznačajnijih zagonetačkih stvaratelja u svojoj povijesti. Počivao u miru Božjemu.

Nekrologije

2 komentara:

IlijaO kaže...

Uf- datum smrti treba korigirati! Bit će da je to zbog 22022022?

Nedjeljko Nedić kaže...

Ispravio sam!