srijeda, 30. studenoga 2022.

Zagonetke s potpisom (305)

 


(Danijel Alerić, osječki Rebus broj 115, 1. III. 1963., str. 10)


(Hare Beganović, HiK broj 41, 10. VIII. 1979., str. 1)

Eurofilmska premetaljka

BINI, RANER, FREARS, WENDERS

Tal. producent Alfredo Bini, slov. glumac Ali Raner, redatelj Slučajnog heroja Stephen Frears i redatelj filma Paris, Texas Wim Wenders vode nas tragom još jednog njemačkog redatelja.

(Igor Mabić, Kvizorama broj 139, 3. XII. 1994., str. 17)

Šteti zdravlju (premetaljka)

A I GRCA TE!

(Zoran Tikvica, Kviskoteka broj 47, 1. IX. 1995.)


(Zvonko Božić, Feniks broj 624, 6. XII. 2018., str. 11)

Livadić

Broj komentara: 11:

Hajro kaže...

Hare Beganović? Davno je bilo, teško je biti siguran...Imaš li, više izvora od potpisa u križaljci?

Aljoša Vuković kaže...

Werner Maria Fassbinder

Aljoša Vuković kaže...

Borki si Kuran krila (bor, kisik, uran, krila)

Neki Tip kaže...

U svojim bilješkama nemam ništa više od ovoga ovdje iznesenog.

Doduše postoji još i stanoviti SAMIN BEGANOVIĆ (1936.-?), tehničar, koji je u Čvor Razbibrizi 1972, objavio nekoliko radova (premetaljke), a javljao se iz Peći (Kosovo).

Neki Tip kaže...

Postoji još jedan podatak vezan za HARE.

To je bio potpis kosovskog zagonetača Rexhepa HASANIJA koji je objavljivao u časopisu Horizonti 1981. godine. Prve zagonetke je objavio 1978. godine pa je moguće da je 1979. objavio ovu križaljku u HIK-u.

Anonimno kaže...

Rešenje rebusa - Faruk Begoli - albanski glumac s Kosova. Evo ti traga do Hasanija.
Pravi Tip

Hajro kaže...

Hvala na komentarima. Nadao sam se odgovoru od Nedjeljka. Ime Hare Beganović mi nije nepoznato, potražih i nađoh - Muharem Hare Beganović je (Google kaže) autor knjiga, ... možda se bavio i enigmatikom.

Ova i sve slične naslovne skandinavke su sastavljane počevši od izreza za ilustraciju. Tadašnja tehnička ograničenja (pronaći fotos, odrediti izrez. komunicirati sa potencijalnim autorima...) su rezultirala praksom da sam ja u velikoj većini radio sve te faze. Nikad niasm imao ni nadimak ni pseudonim Hare pa se nameće logika da je autor rebusa Refik Hudežinović, a da sam ja, našavši pogodan fotos, sastavio skandinavku. Za potpis mi se, možda, učinilo zgodnije HARE nego REHA. Zanimljivo je da je sam potpis upisan letrasetom, različit je od ostalih opisa, pa je moguće da je Ivan Šagadin, dovršavajući crtež skandinavke, dodao potpis po svom nahođenju. Izgleda da će ostati zagonetno, ovaj potpis u snakdinavci i ispod posta na blogu.

HIK zbog koncepta (tekst karikature u skandinavkama, aktuelnosti, kriteriji sadržaja...) nije imao puno vanjske suradnje, honorari su plaćani. Kasnije sam se oslanjao na nekoliko autora od kojih sam naručivao radove.

Nedjeljko Nedić kaže...

Hareta Beganovića sam, čini mi se, našao u uredništvu Testa. Provjerit ću i javiti.

Rješenja su u redu.

Hajro kaže...

U impresumu, otud mi je poznato ime, bio je na nekoj rukovodećoj poziciji u kući "Glas", mislim da sam ga upoznao kad smo dogovarali prelazak iz Nove Gradiške u Glas. Cijena je bila bolja, ali je kvalitet pao, sa ofset tiska iz arka smo prešli na novinsku rotaciju.

Ivan Šagadin je bio honorarni urednik enigmatike.

Nedjeljko Nedić kaže...

Čini mi se također da je R. Hasani objavio neki rad u HiK-u.

Hajro kaže...

Zaista se ne sjećam, pogotovo ne u periodu mog vojnikovanja (1980-81) kada je Ivan spremao više sitnih zagonetaka.

Još oko Testa - vjerujem da je i Refik bio potpisan u impresumu, no koliko sam znao Ivan je spremao enigmatiku. Ja sam bio mladi suradnik sretan da objavi ponešto.