nedjelja, 11. kolovoza 2019.

Neobjavljena skandi s rebusom s I. MPK-a




(Nedjeljko Nedić i Ilija Ozdanovac, blog Rebusi, crtež Dejana Minića)

+ crna polja – 18, PDR – 5,71, dvoslovi – 4, bjeline – 6 x 5, 5 x 7 i 6 x 5,  rijetka slova – 10, svega riječi – 63, množine - 1

- jednoslovi – 6,  skupine – 19, kratice – 2, teški pojmovi – 2 (ARAMIJA, TINAJA, RIJAN)

Od tri Ilijina rebusa, za ovoga smo predmnijevali da bi trebao dobiti najviše bodova, dok smo od tri moje križaljke ovu svrstavali na drugo mjesto. Ocjene žirija to nisu potvrdile.
O svojoj križaljci mogu napisati da je vrlo dobra (visok PDR, tri bjelin(ic)e, dvoznamenkast broj rijetkih slova, samo jedna množina), a najveći nedostatak joj je malen broj slovnih skupina (samo 19!). Držim da je trebala biti među prvih dvadeset jer je po visini PDR-a na drugome mjestu, drugo mjesto dijeli i po broju crnih polja, a po odgonetljivosti je u zlatnoj sredini.

Glede rebusa, držim da je odličan. Cijela njegova postavka može se prikazati u jednoj slici (mornarka postavlja pitanje Blaženku Lackoviću).

Moje bodovanje: križaljka – 9, rebus – 11.

Sudionik

Broj komentara: 8:

Marko Mihaljević kaže...

(EMILIJAN) ELIMINAciJa zbog reklamiranja alkohola t(RAKIJA) :))

DINAMOMETAR (momenti rada)
LADA KOS (osladak)
AUDITORIJ (idiot u raj)
VETERINAR (nervira te)

Hajro kaže...

Evo mog mišljenja - Rebus je više nego dobar, ne vidim problem u ilustriranju, oblačić(i) sa upitnicima bi trebali biti dovoljno laki i jasni. Križaljka je dobar primjer neuspjelog rada zasnovanog na insistiranju na bjelinama. Evo par detalja, bez rangiranja - pozicija tematskog pojma, raspored crnih polja, kvalitet sadržaja, struktura uvrštenih riječi, odvojenost dijelova mreže, bjeline bez cjeline, jednoslovi u sredini, kratice. Visoki PDR je, naravno, krasna stvar, ali je ovdje preskupo plaćen, sam za sebe ne znači ništa (kao ni bilo koji drugi kriterij). U Sarajevu bi rekli "ne kontam", zaista se ne mogu načuditi pomoru kapitalnih kriterija - gdje je rješavač ovdje (mislim na trend posljednjih godina), gdje je bogatsvo i ljepota jezika, užitak u kombinatorici sa svježim i složenim pojmovima... sve je to postalo ništa u poređenju sa AxB. Čast izuzecima, zanimljiva i rješiva bjelina, lijepo ukomponirana u mrežu ... je savršenstvo, no to zna zaslijepiti, evo mi padaju na pamet neke paralele iz drugih oblasti, bolje da se zaustavim...

Nedjeljko Nedić kaže...

Ja sam za I. MPK sastavio tri različite križaljke: prva je apsolutno rješiva, s PDR-om 5,68, bjelinom 6 x 6, s više od 60 slovnih skupina, druga ima bjelinu 7 x 8 u kutu, teška je, a treća je ova.

Iskreno govoreći, nisam mislio sastaviti ovakvu križaljku, ali četrnaestoslov IVAN STEVANOVIĆ primorao me je na sve riječi u donjem dijelu. Ipak, držim da ju je trebalo objaviti.

Nedjeljko Nedić kaže...

Marko, vrlo zanimljiv komentar. Bijah na svadbi na kojoj bješe i rakije i eliminacije!

Anonimno kaže...

Ovo najvjerojatnije pišem uzalud jer kod Nedjeljka sve traje po dan i pol. Križaljci sam dao 9 bodova, a danas kad malo bolje pogledam dobila bi navučenih 7. Ima samo jednu lijepu riječ AJDOVŠČINA a i ona nije iskorištena za kombiniranje. Na svakom mjestu naznake bilo kakve skupine slijedi "zatvaranje" koje zamjeramo i početnicima. Naježim se kad vidim završetak VODIĆANIN - ĆATIĆANIN. A sada o rebusu.
Najveći problem je PITA. Ako može s oblačićem PITA ona može sve (sugerira, savjetuje, traži, ispituje i sl), a tako rebus postaje poluslikovna zagonetka. Znam da takve stvari idu na nekim blogovima ali u enigmatskim magazinima ja to još nisam vidio. Ja sam rebusu dao 5 bodova i kod toga ostajem jer da sam ga dobio u redovnoj suradnji bacio bi ga u koš. Ni POMORKA nije MORNARKA (ne znam ni jednu), to je šira zanimanje poput TEHNIČARKE. I na kraju KRAJANA što znači rješenje rebusa: puna šuma leševa jelena s velikim rogovima.. Toliko o brizi o rješavačima. Pozdrav svima
Ni POMORKA

Hajro kaže...

Ma ne pises uzalud Pero, tvoja se rijec cekala, trazio si od Nedjeljka da objavi ovaj rad. O krizaljci nema potrebe, ne samo zato sto se slazemo, treba je sto prije zaboraviti, znamo mi da Nedjeljko moze bolje (osim brojanja dvoslova). Prica o bjelinama se ponavlja, svi radimo najbolje sto znamo i mozemo.

Slazem se da rebus treba ostati slikovna zagonetka, zato sam predlozio upitnik u oblacicu (a ne rijeci, ipak je malko bolje). POMORKU sam ovdje prvi put cuo, no HJP je veze za pomorca u standardnom znacenju, dakle ispravno je, moje neznanje nije autorov problem. Rjesenje je tuzno, ali smisleno (cak i aktuelno i angazirano u kontekstu krivolova, odoh ja daleko da ti dam novi slagvort), vidjeli smo mnogo besmislenijih, ne samo na blogovima. Kad je o blogovima rijec treba prepoznati njihov uticaj i tamo gdje se ne slazemo sa praksom blogogazda valjalo bi reagirati, ne radi veceg broja posjeta vec ozbiljne i produktivne diskusije, obrazovanja publikuma i sl. Ponovicu – previse je natezaljki u najatraktivnijoj zagonetackoj vrsti, previse je fokusa na brojnost priloga, posjeta, komentara i sl. Ono sto je dobro za blogogazde (ili oni misle tako) ne mora biti dobro i za enigmatiku, rjesavace ...

Marko Mihaljević kaže...

Moj jedini komentar:

"U početku bijaše riječ, i riječ bijaše od Boga". Tek poslije je došao zakon brojeva.

I u začetku je riječ bila važnija od brojki :)))

Nedjeljko Nedić kaže...

Marko: Postoji i Knjiga brojeva i "The Number of the Beast".

Pero: Nisam ja pisao da bi ti promijenio mišljenje. Ja cijenim tvoje stavove ali se mi ne slažemo. Križaljci sam dao 9 bodova od mogućih 20 ili manje od polovice. Meni je rebus odličan, a vama se nije svidio i što je, tu je.

A ja sam sinoć bio na svadbi i blogao sam oko dva po ponoći i načinio puno pogrješkica pri tipkanju. Odgovaram tek sada jer imam dosta posla vani. Hvala na javljanju.

Hajro: Diskusije su dobrodošle kao i različiti stavovi. Na što bi to sličilo kada bi smo svi jednako mislili.