ponedjeljak, 12. kolovoza 2019.

Rezultati II. MPK-a


U novome broju Feniksa objavljeni su rezultati II. Memorijala Pavić-Kraker priređenoga u spomen na znanoga hrvatskoga križaljkotvorca Klaudija Pavića i vrhunskoga rebusaša Nedeljka Krakera. Sudjelovalo je preko šezdeset sastavljača s više od stotinu radova od kojih je bodove osvojilo njih devedeset.


Pobjednički pehar obranio je Nebojša Dragomirović ispred dvojca Marko Mihaljević – Dejan Minić i Rešada Besničanina. Sve radove objavljene u Feniksu pokazat ću na blogu, no bodovat ću samo pobjedničku. Moje čestitke najboljima, svim inim sudionicima i organizatoru.


(Nebojša Dragomirović, Feniks broj 641, 1. VIII. 2019., str. 46)

+ bjelina – 8 x 8, skupine – 38, množine – 1, rijetka slova -9, kratice – 1, teški pojmovi – 2 (KOMESARSKA KOSA, KOMINATI)

- jednoslovi – 11, dvoslovi – 12, crna polja – 25, svega riječi – 68, PDR – 5,08

Moje bodovanje: križaljka – 13 (5 za bjelinu, 4 za rješivost, PDR – 1, sve ino – 3) – rebus – bez bodova (ime Alban, v. Rječnik osobnih imena Mate Šimundića, i naziv naroda Albanci najvjerojatnije istoga su korijena i izvedeni su od latinskoga pridjeva „albus“ – bijel)

Sudionik

4 komentara:

Filip kaže...

Križaljka je stvarno sjajna. I rebus je načelno sjajan, iako je i meni pao na pamet mogući isti korijen riječi ALBAN i ALBANIJA. Međutim, ja opet napominjem, a već sam tupio po tome kao jezičar i kao enigmat: kad bismo gledali te "dubinske" korijene, ne bismo poštenu križaljku i rebusa sastavili i objavili. Treba napraviti "rez" negdje, samo je pitanje gdje točno. Nezgodno je. Nedjeljko, teoriji ti ne ide u prilog ni ovo "najvjerojatnije istoga korijena".
Filip

Anonimno kaže...

Etimologija za Albaniju nigdje nije službeno utvrđena, pa ko smo mi da joj sudimo. Inače, minimalan broj bodova je 1, a ne omiljena Nedjeljkova nula. Bjelina je 8x8 a ne 9x8, ostalim brojkama ne vjerujem, pogotovo što Nedjeljko nikako ne shvaća "značaj" dvoslova, pa zbraja i one rubne. Pero
p.s. Koga zanima, odgovorio sam i na subotnju križaljku/rebus, ali ona je već otišla u prošlost do pucanja hard diska.

Mandrak kaže...

Nije bilo prilike do sada, čestitam svima. Nisam učestvovao ni na jednom konkursu ove godine (stvarno nemam dovoljno elana za sastavljanje takmičarskih radova), i pošto je jedno mesto na vrhu bilo upražnjeno :P, očekivao sam ovakav poredak.
Kad je reč o pobedničkoj križaljci, to se u principu tako radi kad neko odluči da adutira belinom 8 x 8. Istina, u njoj nema ničega ni za oduševljenje, ni za dugo sećanje (štaviše, već stotinu puta smo videli takav koncept), ali jasno je da sama belina 8 x 8 - koliko god bila izlizana - i dalje ima moć fascinacije.
Videćemo da li je još neki takmičar pokušao da osvoji žiri na sličan način, a ukoliko jeste - šanse su mu svakako bile vrlo svedene čim je Dragomirović aplicirao sa 3 sastava, uz svest da članovi žirija većinski padaju u nesvest na njegove bele kombinacije.
Iz pozicije autora, rad ne mogu da ocenim ni naročito visokom, a ni niskom ocenom, jer u bilo koje doba mogu da napravim takvu križaljku, a kad to uradim, obično se osećam kao da sam osvojio vrh na koji sam se popeo već 100 puta. E, tako sastavlja i Dragomirović (ne samo za konkurse, već generalno): bez pomaka, očekivano i sasvim predvidljivo. Sve je kod njega iksti deža vi, i to je jedna stabilna petica na skali do 10 (iliti 7 na 8 na skali do 15). Istina, u zanatskom smislu, ova križaljka je malo bolja nego prošlogodišnja, a ako bih to morao da izrazim u brojkama, prethodna je za 4 +, a ova je za 5 -. Iz drugih pozicija, ocena bi mogla biti viša.
Što se tiče rebusa, ako je ustanovljeno da Alban nije u direktnoj vezi sa Alabanijom, moglo bi se reći da je efektan.

Nedjeljko Nedić kaže...

Filip: Ja sam napisao "najvjerojatnije" jer se negdje spominje druga riječ, mislim "brdo". Nisam ja ništo dubinski analizirao, nego sam odmah pogledao kod Šimundića da bih kasnije na svemrežju pronašao stručan tekst o postanju naziva Albanci. Albanska narodna nošnja je bijela i to je vjerojatan razlog njihova naziva.

Pero: Bez bodova ostavljam samo neispravne radove. Meni je bio sumnjiv i lanjski Nebin rebus u pobjedničkom radu ali sam ga ipak bodovao. Ispravio sam grješkicu kod bjeline. Ja rieči brojim radi izračuna PDR-a. Neba ima 23 jednoslova i dvoslova i to na raznim mjestima. Od mene je dobio visokih 13 bodova od mogućih 20 ili jedan više od najboljih križaljaka s prošloga MPK-a!