srijeda, 7. kolovoza 2019.

Sažetak I. MPK-a


Budući da su nedavno objavljeni rezultati II. Memorijala Pavić-Kraker, jasno je da ne će biti objavljene sve skandinavke s rebusima koje su na bodovnome popisu prvoga Memorijala. Objavljeno ih je 65 i sve sam ih prikazao i bodovao na DUE. Prije moje redosljednice donosim vam nekoliko zanimljivih brojidbenih podataka:

-najmanje crnih polja, po 17, imaju križaljke Dragana Ivanovskoga (14.) i Radoje Racanovića (15.);

- najviše crnih polja, 31.!, ima križaljka Enesa Gudića na 55. mjestu;

- najmanje jednoslova, svega jedan, ima križaljka Hajrudina Hodžića na 11. mjestu;

- najviše jednoslova, čak 14!, ima Gudićeva križaljka na 55. mjestu;

- najmanje dvoslova, samo 3, ima križaljka Zlatka Delića na 17. mjestu;

- najviše dvoslova, nevjerojatnih 15!, ima već spominjana Gudićeva skandica (55.);

- najviši PDR, 5,74, imala je skandi Radoje Racanovića na 15. mjestu;

- najniži PDR, svega 4,35, imala je skandi Enesa Gudća na 16. mjestu;

- bez teških pojmova su skandinavke Živka Barišića (12.), Ranka Nedića (30.), Miroslava Sabolčeca (42.), Antuna Golubića (47.), Ratimira Ružića (55.) i Joze Bobana (60.);

- najveća bjelina: Antun Jurić (21.), 4 x 17;

- u skandici Dragana Ivanovskoga na 14. mjestu bjeline su četiri: 5 x 6, 6 x 5, 3 x 14 i 6 x 5;

- najviše skupina – 61, imala je skandica Nedjeljka Nedića i Ilije Ozdanovca(34.);

- najmanje je skupina, 19. imala skandica Ratimira Ružića (55.);

- u skandinavci Zije Dizdarevića na 42. mjestu 12 je množina;

- skandinavka Aladina Mahmutovića (24.) ima najviše rijetkih slova – 14!;

- čak 14 križaljaka nije imalo nijednu kraticu!

- jedini rebusi bez bodova su Antuna Jurića (obrtajni i povratni, a pravila su nalagala sastavljanje klasičnoga rebusa!!!

- križaljke bez bodova sastavili su: Boris Nazansky (DVOOKO i DVOSJED) i Nebojša Dragomirović (isti dvoslov RE)

Bodujući radove po četirima kriterijima (bjelina, PDR, odgonetljivost i sve ino skupa s općim dojmom), od kojih svaki maksimalno vrijedi 5, a minimalno 1 bod i dodajući zasebne bodove za rebus (1-15) došao sam do ovakve tablice:

22 boda – Aladin Mahmutović (24.), Nedjeljko Nedić i Ilija Ozdanovac (42.), Branislav Nikić (4.) i Mladen Marković i Dejan Minić (2.)

21 bod: Zoran Radisavljević (26.) te Nedjeljko Nedić i Ilija Ozdanovac (34.)

20 bodova: Žarko Đokić i Ilija Đurković (37.), Zoran Radisavljević (12.), Živko Barišić (12.) te Slavko Bovan i Dejan Minić (9.)

19 bodova: Nevenko Soldo (47.) i Sreten Perić (30.)

18 bodova: Miljenko Košutar (17.), Maksim Antić (22.) i Nebojša Dragomirović (9.)

17 bodova: Mladen Marković i Dejan Minić (22.), Ivo Medved (46.), Stjepan Orešić (47.), Dragan Ivanovski (14.), Zlatko Delić (3.), Slavko Bovan (16.), Danko Kujundžić i Niko Denić (55.), Rešad Besničanin (6.) i Zlatko Delić (17.)

16 bodova: Radoja Racanović (15.)Enes Gudić (16.), Marko Mihaljević (27.), Jovan Nedić (37.) Antun Golubić (47.)Hajrudin Hodić (53.), Miljenko Košutar (55.) i Dragan Ivanovski (74.)

15 bodova: Petar Grubišić (70.), Antun Golubić (64.), Miroslav Sabolčec (40.), Zdenko Ćavar i Nevenko Soldo (33.), Ranko Nedić (30.), Ivan Mandir (22.), Rešad Besničanin (6.) i Antun Golubić (59.)

14 bodova: Dragan Ivanovski (64.), Zoran Radisavljević (32.), Ranko Nedić (28.), Ratimir Ružić (55.) te Hajrudin Hodžić (11.)

13 bodova: Jozo Boban (60.), Maksim Antić (53.), Zlatko Delić (28.), Enes Gudić (34.), Gordana Zebić (63.), Luka Pavičić (40.), Josip Dubrović i Petar Grubišić (44.), Zija Dizdarević (42.), Nebojša Dragomirović (1.) i Marko Mihaljević (6.)

12 bodova: Mladen Marković (17.) i Jozo Boban (70.)

11 bodova: Ivan Kunac (17.), Ratimir Ružić (70.) i Boris Nazansky (51.)

10 bodova: Antun Jurić (21. i 37.)

8 bodova: Nebojša Dragomirović (5.)

7 bodova: Enes Gudić (55.)




U zagradi su pozicije zauzete u bodovanju ocjenjivačkoga suda! Aladinovu križaljku nemam pa stoga možete vidjeti ostale tri. Ja sam svoje otkukurikao, a sada ste na redu vi!

Sudionik

Broj komentara: 8:

Danko kaže...

Dobro ( temeljno ) odradjena analiza ! Pozdrav

Anonimno kaže...

Dragi Nedjeljko,
Ja i dalje stojim iza svojih ocjena. U križaljci mi se ne sviđa kad nakon lijepo izabrane prve riječi vodoravno ide početničko pojednostavljenje s NADALINA i BAROMETAR, bez svima dragog zapleta. Previše je kratica i imena ali to je tvoj stil.
Rebus bi ti vjerojatno diskvalificirao jer su ONKRAJ i KRAJAN istog korijena. ONKRAJ se samostalno i ne da nacrtati, i ovo na slici je ONKRAJ BRAVE.
Inače, kad ovo pročitaju moji članovi žirija, odustat će od daljnjih žiriranja i ja neću moći provoditi natječaj. Bolje je ne sudjelovati na natječaju gdje se unaprijed ne slažeš s ocjenama. JA TAKO RADIM.
Pozdrav

Dejan Minić kaže...

Ovaj prethodni komentator je, valjda, Pero.

Svakodnevno pratim Nedjeljkov blog, pa tako i ovu rubriku. Lepo je to što je ispratio sve skandinavke, na taj način smo se upoznali sa raznim autorima i skandinavki i rebusa.

Nedjeljkova analiza me je donekle interesovala, ali njegovo ocenjivanje nije. Prosto nisam obraćao pažnju na to ili drugim rečima - ignorisao sam te ocene.

Voleo bih da i drugi MPK ovde bude propraćen, neka bude i analize, ali moj mu je savet da ocene izostavi. Mada, čisto sumnjam da će me blogogazda poslušati, tvrdoglav je to čovek:)

Nedjeljko Nedić kaže...

IMao sam jako puno posla vani (kanalizacija nakon 100 godina stigla i do nas), pa se tek sada javljam.
Pero, ja i ne tražim da ti odustaješ od svojeg načina ocjenjivanja, niti sam ga komentirao. Grešaka su načinili i članovi žirija a sigurno i ja, što je posve normalno jer je mnogo radova.
U vezi s ONKRAJ i KRAJAN valja reći da smo ja i Ilija razmatrali mogućnost istoga korijena. Nama se čini da je prezime KRAJAN izvedeno od naziva nekoga naselja KRAJ, dok je ONKRAJ suprotno od POKRAJ. No, naš favorit i nije bio taj rebus, nego onaj koji je završio na 68. mjestu - POMOR KAPITALACA.
Pozdravljam te!

Danko, hvala na javljanju.

Dejane, ovoga si se puta prevario. Naime, odlučio sam zbog mnogo posla, objavljivati sve skandinavke s rebusima s II. MPK-a ali ih bodovati ne ću. Jedino ću iz prvoplasirane izdvojiti neke zanimljivosti dok iz drugih neću. Pozdrav!

Hajro kaže...

Ako ucestvujem prihvatam ocjene clanova zirija, to je to. Istovremeno, ako se clanovi zirija prihvate javnog posla logicno mi je da su prihvatili da ta javnost ponesto kaze. Mozda je kontradiktorno? Meni nije, sve je to dio jedne iste price. Bilo kako bilo, mozemo mi razglabati i pisati o kriterijima, sve je to zanimljivo i vrijedno, no kad se dodje do poredjenja dva rada onda bez detaljnog obrazlozenja sva ta prica ne vrijedi puno, kreativni rad se ne da strpati u brojeve i slicne kategorije. Ocjenjuje se cjelina, kreativnost, virtuoznost… pa makar ocjenjivac rekao "eto, meni se ovo najvise dopada"... Naravno, pisati obrazlozenja je veliki posao… veliki posao je i ovo sto Nedjeljko uradi, svaka cast i hvala, uvijek zanimljivo.

Nedjeljko Nedić kaže...

Tako je Hajro. Ja priznajem žiriju sav trud i muku koju su uložili i lani, i ove godine, ali zadržavam pravo na drugačije mišljenje.

Anonimno kaže...

Još samo malo. I u "Feniksovom" žiriju su enigmati s različitim pogledima na zagonetke. Ujedinjuju nas neka redakcijska pravila koja su vrlo slična kod drugih uredništava u Hrvatskoj. A koja su to pravila svaki dobar suradnik zna.
Križaljku koju spominješ nismo objavili jer se POMOR KAPITALACA teško može nacrtati. Treba nacrtati ženu koja radi neki posao na brodu kako pita (bilo što?) rukometaša Lackovića... Pa nacrtajte mi to za Kraljevicu, mada ni tada ja tom rebusu ne bih dao mnogo bodova.
Križaljka je druga priča, pa predlažem da ju staviš na blog da ju prokomentiramo. Pozdrav, Pero

Nedjeljko Nedić kaže...

U vezi s rebusom, meni se čini jednostavnim: cura u mornarskoj majici koja u oblačiću postavlja pitanje Lackoviću ili Goranu Ivanoviću. Istina, to je ova novovjeka vrsta rebusa.

Križaljka ide na blog u subotu ili nedjelju.