srijeda, 8. siječnja 2020.

AM i MM




(Mladen Marković i Aladin Mahmutović, Feniks broj 652, 3. I. 2020., str. 10 i 33)

Bjelinaš

Broj komentara: 5:

Mandrak kaže...

To je moja 115. belina 7 x 7 u Feniksovim izdanjima :D
Inače, trudio sam se oko NG da izbrojim koliko takvih belina sam u životu objavio, ali nisam uspeo jer nikad nisam isecao radove iz novina, niti sam ih arhivirao; ne bih mogao da izbrojim ni to što je izašlo u Feniksu da mi Nedjeljko redovno nije slao skenove/ te se javno zahvaljujem/. Inače, ja čuvam samo originale u folderu/folderima "objavljeno", a postoje i listovi s kojima sam sarađivao, a nisam vodio evidenciju... I došao sam do brojke od 275 belina, a ako računam veće od 7 x 7 - onda oko 310. Garant ih je bilo više.
Takođe, tu postoje potkategorije: pravio sam beline 7 x 7 sa učaurenim pojmovima, bez tematskih pojmova, sa većim brojem tematskih pojmova (do 5!), centrirane, ugaone itd.
Držim da je možda samo Dragomirović u životu objavio više (ali i staž mu je skoro 3 puta duži). Takođe, Vojislav Skoko je objavio nepoznati trocifreni broj belina tih dimenzija, s tim što kod njega nema autorskih varijacija (takoreći, 20 godina objavljuje jednu istu belinu).

Uzgred, ovu križaljku sam zamislio kao razmeštajnu (jer kad pravim klasičnu, obično centriram belinu i trudim se bude malo kvalitetnija od ove).

I baš sam juče, gledajući reportažu o poslednjoj dodeli Oskara zaključio da su mi 2 beline 7 x 7 propale jer u Feniksu nisu na vreme objavili skandinavke sa glumicima-dobitnicima za 2019. To je moglo da ide pre nove dodele (kao "Ususret Oscaru 2020"), ali sada je definitivno zastarelo.

Nedjeljko Nedić kaže...

Svka ti čast, Mandrače. Ja ih imam 20-ak. Ne vjerujem da ih Neba ima više. Za Skoku nisam znao.

Миле Јанковић kaže...

Miodrag Tošić je objavio najviše belina 7x7.

Mandrak kaže...

Tošićeve beline su bile - eufemizirano: nekonvencionalne, a objektivno: neispravne. Sigurno ih je bilo najviše, ali iskreno sumnjam da je u životu objavio više od 20 bez konstrukcija.
Ne bih da omalovažavam taj vid stvaralaštva, samo ne treba brkati babe i žabe.

Btw, ono o Oskaru sam lupio. To što sam gledao je prilog o ovogodišnjim potencijalnim nominacijama, dodela je idućeg meseca. :)

Nedjeljko Nedić kaže...

U vezi s bjelinama ne mogu reći tko ih je sastavio više. Kod Tošketa su vjerojatno one sa stupcem jednakih slova.