srijeda, 26. kolovoza 2020.

Hajrine osmice



(Hajrudin Hodžić i Vladimir Kutnjak, Kvizorama broj 1478, 22. VIII. 2020., str. 38)

Inačičar

Broj komentara: 7:

Marko Mihaljević kaže...

rješio vrlo brzo.

Bez pojma u skandinavci ja bih kao rješenje jedne osmice stavio "Lastovac".

Hajro kaže...

Tako je Marko, lako i brzo. SAV je malko bolje od SOV, zar ne, Vlado je dobro odabrao šta staviti u skandinavku, davno je bila biologija u špkoli.

Primjer osmice gdje je jedan pojam uistinu ključni - osmica sa samoglasničkom skupinom u prvom stupcu. Slabo mjesto je petoslov u šestom redu, možda mnogi ne znaju taj pojam, ili se meni čini tako...

Davno sam ovo radio, a poslije je bilo mnogo drugih osmica, tako da sam i ja rješavao.

Marko Mihaljević kaže...

Meni nije bio problem, ipak sam prvenstveno križaljkaš pa brzo upamtiš takve pojmove.

Pozdrav.

Hajro kaže...

To jeste suština na obje strane - i autor i rješavač (koji je ovdje sastavljač "druge generacije") trebaju biti u stanju filtrirati memoriju u skladu sa žutilom u mreži i dozvati odgovarajuće pojmove. Koliko u našem jeziku ima riječi strukture kao ta osmica u prvom stupcu -00-0--0 ? Nema ih puno, pogotovo onih vrlo poznatih.

Sintagme su velika pomoć, ali, kao i kod suglasničkih i samoglasničkih skupina, treba voditi računa o poznatosti, odnosno rješivosti.

Ponavljanje sintagmi i ovakvih prepoznatljivih čupavih pojmova može biti problem za budućnost osmica. Jedno od mogućih rješenja je tematsko povezivanje nekoliko osmica u mreži (možda i do opcije 4 osmice iz jedne, 4 iz druge teme, možda povezanih tema, možda aktuelnosti, 4 para sinonima ... evo izazova Marko, svašta je moguće u 64 polja) ili u više zajednički prezentiranih mreža.

Pozdrav

Nedjeljko Nedić kaže...

Vas dvojica bili bi ste zanimljiv enigmatski dvojac.

Zdravko kaže...

Evo i svih osmica:
NAPRASNO
INTEGRAL
LASTOVAC
ESKIVAŽA
NIODAKLE
RESPEKTI
SREDSTVA
OLAKŠICA

Malo sam zapeo kod zadnje osmice vodoravno, dok nisam vidio da su SREDSTVA (u množini). Inače, Hajro, jedna od lakših osmica, meni lakša od onih nedjeljnih. Pozdrav!

Hajro kaže...

poZDRAV ZDRAVko, HAJ od HAJre….

U Kvizorami postoje urednik koji zive od prodaje, mi se po blogovima druzimo…

Bezopisna krizaljka nije bezopasna, nije prijatno kad se covjek trudi i ne uspije. Kriptogramka nema opisa ali ima onu tabelu sa slovima, ovdje je teze…. Kako zadrzati osnovnu ideju koja ima puno vrlina ali zadrzati i rjesavace. Zasad zadrzavam pravo da ne odustajem, smisljacemo nove male trikove, rjesavaci ce sticati rutinu…

Vidimo se u nedjelju… termin je ponekad problem, svaka stvar uzivo podrazumijeva taj rizik da nekom bas tada nece odgovarati.

Nedjeljko objavljuje nove stvari u ponoc, meni super, taman pred kraj radnog vremena, nocobdijama tamo isto, a vama ostalim jutarnja zabava.