ponedjeljak, 29. kolovoza 2022.

Povijesna premetaljka


LJUBAVI NEOPLAKANA!


Dana 29. avgusta 1189., dakle prije 833 godine, na starobosanskom narodnom jeziku i bosanskim pismom bosančicom napisan je ovaj dokument iz premetaljke kao najstariji dosad pronađeni očuvani bosanski državni dokument i jedan od najstarijih državnih dokumenata južnoslavenskih naroda  i država.

Prijevod na bosanski jezik

U ime oca i sina i svetog duha. Ja, ban bosanski Kulin, obećavam Tebi kneže Krvašu i svim građanima Dubrovčanima pravim Vam prijateljem biti od sada i dovijeka. I pravicu držati sa Vama i pravo povjerenje, dokle budem živ.

Svi Dubrovčani koji hode kuda ja vladam, trgujući, gdje god se žele kretati, gdje god koji hoće, s pravim povjerenjem i pravim srcem, bez ikakve zlobe, a šta mi ko da svojom voljom kao poklon. Neće im biti od mojih časnika sile, i dokle u mene budu, davat ću im pomoć kao i sebi, koliko se može, bez ikakve zle primisli.

Neka mi Bog pomogne i svo Sveto Evanđelje.

Ja Radoje banov pisar pisah ovu knjigu banove povelje od rođenja Kristova tisuću i sto i osamdeset i devet ljeta, mjeseca augusta i dvadeset i deveti dan, (na dan) odrubljenja glave Ivana Krstitelja.

Esad Srebrenički

Broj komentara: 6:

Aljoša Vuković kaže...

Povelja Kulina bana

gogoo kaže...

Lijepo sjećanje na ovaj povijesni dokument. (Jedan primjerak se nalazi u Sankt-Peterburgu ali ga ne žele vratiti.)

Esad L kaže...

Moj mali enigmatski prilog i sjećanje na nesumnjivo važan dokument i važan segment povijesti naše države.Hvala ti Nedjeljko na objavi!

Aljoša Vuković kaže...

Esade. Bravo na premetaljci!

Nedjeljko Nedić kaže...

Još jedino moram ispraviti broj proteklih godina.

Esad L kaže...

Hvala Aljoša!Pozdrav!