petak, 7. kolovoza 2020.

Uradi(osam) x 2




Za prvu pomoći nema, a druga je filmska i u nju je autor uvrstio jedno filmsko prezime i sedam imena i prezimena filmaša od kojih su trojica dobro poznatih.

Tonči Milat i Marko Mihaljević

Broj komentara: 18:

Marko Mihaljević kaže...

valjda je ovo rješenje

SMRTNOST
KRAVATAR
RT:STRAHA
B/VERIZAM
NIT/UKORI
IKO/BARUN
CUGA/ČAŠA
ATAČ/ENAC

Za moju filmsku ekshibiciju ću naknadno dati "glumačku pripomoć za rješavanje" :))

Hajro kaže...

Bravo Marko, bio sam na sličnom putu, RT STRAHA sa nametao, ali ne znam tu sintagmu, probao sam tu i sa DR ..., SMRTNOST je odmah bila opcija, jednako i MRTVI KUT, VERIZAM ili KEROZIN (ne ide K kao četvrti suglasnik u grupi), dakle VERIZAM...

Znam dvojicu enigmata koji rade noću i idu spavati kad i ja, možda si ti treći...

Pero kaže...

Smrtnost i mrtvi kut me je malo razočarao, Jean Dean i Renee Lim oduševio. Pero

Tonci M kaže...

U originalu sam zamislio KRIVULJAR umjesto KRAVATAR, NURIKABE umjesto NARIKAČE, SAHAROZA umjesto SAHARUŠA. U Markovom rješenju bi me "bolo u oči" zašto RAS+ETO GA, a ne RASE+TOGA, drugim riječima u konačnom rješenju izgleda kao da je prečka na suboptimalnom mjestu, što je sumnjivo :)
Kao potencijalne naputke sam ostavio:
a) jedna od osmica je vrsta japanske logičke zagonetke
b) dva pojma dijele isti korijen

Za ovu kombinaciju, htio sam da pomoć upisanih slova bude minimalna, tako da je rješavač prisiljen krenuti od 3 pojma sa 5 uzastopnih suglasnika, što je i ideja uratka. Zbog toga što su dvije prečke iznad petoslovnih pojmova, jedino slovo koje rješavač odmah dobija u osmicama kompletiranjem postojećih pojmova je T u trubač.

Uglavnom , ljepota godišnjeg :)

Tonci M kaže...

Perinim odgonetkama mogu dodati one koje prepoznajem: ERIC BANA, BRAD PITT, ALAN ALDA, (Wes) ANDERSON (ili mozda Pamela?:)). Google mi daje INGA GILL, sto znaci da mi nedostaje sedmi vodoravni pojam (neka Nina ili Nora?)

Tonci M kaže...

Vjerojatno NINA VALE?

Pero kaže...

Nora Gaye

Pero kaže...

Prga (Marinko)

Marko Mihaljević kaže...

Pozdrav društvo!

Ovo je pokušaj da osmice budu maksimalno tematske (donekle "pati" rješivost, ali s "filmskim dodatkom" ne bi trebalo biti problema :))

1. Australska glumica (anagram: IRENE Papas + MEL Gibson)
2. Glumica iz filmova "Sedmi pečat" i "Krici i šaputanja" (anagram: Bai LING + GAIL O'Grady)
3. Američki glumac, Ahilej u filmu "Troja"
4. Glumice Gillian i Pamela (anagram: SENAD Bašić + RON Perlman)
5. Pok. sarajevska glumica (anagram: ADNAN Hasković + PIA Zadora)
6. Američki glumac (umalo mu se ime i prezime krije u mjuziklu LA LA LAND)
7 Australski glumac naših korijena, Hektor u filmu "Troja" (anagram: James CAAN + BRIE Larson)
8. Pok. američka glumica (anagram: ANNE Hathaway + Celina JADE)

9. U križaljci su uvrštena još četiri imena glumica i prezime jednog glumca
a) Ojdenić
b) Long i Vardalos
c) West i Whitman
d) Kunis i Elegović
e) Mahershala (američki glumac, punim imenom Mahershalalhashbaz; glumio u filmovima "Zelena knjiga: Vodič za život", "Moonlight" i u televizijskim serijama "Kuća od karata" i "Pravi detektiv")

Marko Mihaljević kaže...

Pozdrav Tonči.

Nurikabe mi uopće nije pao na pamet, još mi je jedino pojam "narisati" bio u kombinaciji.

Tonci M kaže...

Hvala na pomoći Marko, kao što je očito iz gornjeg komentara, nisam znao tko je NADA PANI.

T.

Anonimno kaže...

Očito ova druga križaljka ima više rješenja. Umjesto NADA PANI ide i NORA GAYE, pa se okomito umjesto PRPA dobiva glumac PRGA. Također umjesto INGA GILL ide i INGA HILL. Trebalo bi izbjeći googlanje, jer se ne može riješavati bez pristupa internetu. Pero

Tonci M kaže...

Nego Pero, kad ćeš ti potegnuti do Rovinja? Pa možemo o korijenima, ili možemo iskorijeniti koje pivo ;)

Tonci M kaže...

E da, kad odspavam idem odmah složiti jednu sa 1 vodoravno ŠČVRSNUT, 2 okomito ČVRST HOD :)
Kako kažu u mojoj branši: "It's not a bug, it's a feature!" :)

Anonimno kaže...

Opet isti korijen. Upravo krećem u Buzet kod vinara Dimitri Brečevići gdje me čeka ekipa. Dogovorite ću ovih dana druženje, zvati ćemo i Valtera... Pero

Marko Mihaljević kaže...


Internet mi je pomogao za pronaći osmi pojam RENEE LIM, ostale sam već imao zapisane. Moja osnovna ideja je bila da uz osmice budu priloženi "glumački anagrami" tako da ne bi bilo dvostrukih rešenja.
Nedjeljko se odlučio na ovu varijantu.

Pozdrav,
Marko

Nedjeljko Nedić kaže...

Ja nisam ni zaspao, a Marko je riješio Tončijevu osmicu.
Lijepo ste popričali što je odlično.
Vi vinopije, popijte po jednu čašu i za nas ostale.

Anonimno kaže...

Upravo se vratio s turneje 4 skakaonice: Buzet (Sveti Ivan), Cerovlje, Sveti Petar u Šumi, Kanfanar. Sutra odmor... Pero