utorak, 18. lipnja 2019.

Zagonetni pjesnik Aljoša Vuković


Aljoša Vuković (Šibenik, 29. svibnja 1970.) književnik je, zagonetač i glazbenik. Članom je Društva hrvatskih književnika i Hrvatskog društva književnika za djecu i mlade. Pjesme i zagonetke objavljuje u Smibu, Modroj lasti, Radosti, Irisu, Kvizorami, Hrvatskoj riječi, Zadarskoj smotri, Hrvatskome slovu i časopisima Mali Pero i Književnost  i dijete.


Objavio je sljedeće knjige: Ulica zagonetki (2008.), Razglednice s neba i Sveti Nikola (2010.), Tajne i zgode nestašne vode i Tatin oblak (2011.), Tople riječi i Gorostasni malčić (2012.), Knjiga bijela i I vama i nama zavrzlama (2013.), Povratak u ulicu zagonetki (2014.), Bio jedan koji se smijao i Arka od slova (2015.), ... i nikad više: (šibenski haiku za Zvonu i Iku) i Pjesnik na tanjuru (izbor iz pjesništva) - 2016., Kad sam došao pred zid i Što sve treba znati o kravati (2017.), Svemirski taksi (2018.) i Okruglih pedeset (2019.).


Potonju knjigu, koju je ilustrirala Irena Zelena, darovao mi je autor osobno, a uručio mi ju je Boris Nazansky, inače autor pogovora, na proslavi Pedesetičina jubileja. Izdvojio sam iz njezina sadržaja četiri zagonetke koje bi, pridržavajući se zagonetačkoga nazivlja, bile igra riječima, spajaljka, obrtaljka i istopisnica.

Uzmete li mi tri slova sprijeda,
sve ste mi uzeli tad.
Uzmete li mi tri slova straga,
izgubit ću jedan glavni grad.

Mate je Mati
dao dva slova
i stvorio znanost
od brojki do krova.

Kap mu je straga,
kap mu je sprijeda,
kada se spusti
oko ne gleda.

Iako mu ime kaže,
suze nije lio,
na zidu i staklu
obješen je bio.

Zagonetač

3 komentara:

gogoo kaže...

Možda -Svemir, -Matematika, -Kapak...

zvonko kaže...

Sve je točno a zadnje neznam

Nedjeljko Nedić kaže...

Jest, a zadnje su PLAKATI.