srijeda, 8. svibnja 2019.

Poznati zagonetači (66) – BOŠKO NIKIĆ


BOŠKO NIKIĆ

(Skopje, 15. lipnja 1934. – Požarevac, 8. svibnja 2010.)

Inženjer poljoprivrede po struci sa završenim Poljoprivrednim afkultetom u Zemunu, dok je po hobijima bio zagonetač, šahist, problemist i savezni šahovski sudac.

Zagonetao je 50-ih godina prošloga stoljeća i bio jedan od prvih suradnika Enigme. U Enigmi je objavio i svoju prvu zagonetku – rebus! Enigmatici se vratio u devedesetima suradnjom u HAOS-u i Kvizu Braničevu. Objavljivao je rebuse, križaljke i premetaljke. Bio je članom Enigmatskoga kluba „Braničevo“ iz Požarevca. Predstavljen je u Horvatovu Leksikonu zagonetača Jugoslavije iz 1979. i Leksikonu srpskih enigmata Miroslava Lazarevića i Jovana Vukovića iz 2007.  S Aleksandrom Kobeljskim objavio je tri broja lokalnoga šahovsko-enigmatskog časopisa „En passant“.


(Haos broj 3, siječnja 1996., str. 16)

Poznatnik

Broj komentara: 7:

Dejan Minić kaže...

Ovo bi moglo da bude DOLE SANKCIJE i SANKCIJE DOLE.

Nedjeljko Nedić kaže...

Prvo je točno, a drugo je SANKCIJE PALE (SA N K C I JE PA LE).

Dejan Minić kaže...

Pa da, a ja mislio se malo zezaju (što nije ništa čudno za tu reviju):)

Anonimno kaže...


Boško NIKIĆ je bio moj lični prijatelj i sa Aleksandrom KOBELJSKIM smo sedam-desetih godina se družili i organizovali šahovska takmičenja Podunavskog regiona. Boško je otac Branislava Baneta NIKIĆA i rođeni brat Dušana NIKIĆA, značajnog i istaknutog autora ukrštenica.
Sva trojica su zastupljena u Leksikonu srpskih enigmata (LSE, 2007.).

Vlašar

Nedjeljko Nedić kaže...

Tako je Vlado.

Бранислав Никић kaže...

Hvala Neđo za ovu objavu. Moj otac nije objavio puno radova, jer mu je šah bio glavna preokupacija, ali je bio strastveni rešavač, pa je čak dobio i nekoliko nagrada u raznim enigmatskim časopisima, od kojih je najvrednija televizor Samsung koji je dobio od enigmatske revije ''Trač u skandinavkama'' i to iz prvog njihovog broja. Zanimljivo je da sam ja taj časopis video na kiosku i kupio da vidim o čemu se radi, prelistao ga i dao njemu da rešava. Kada je objavljen drugi broj, videli smo da je moj otac dobitnik televizora. To ga je jako obradovalo, a još više iznenađenje kada su došli iz te revije i lično mu uručili TV. Ja sam iskoristio priliku da kažem direktorki firme da se i ja bavim enigmatikom dugi niz godina, pa su mi odmah predložili da pošaljem nekoliko radova, a kasnije i grafičku pripremu. Svidelo im se kako to radim, pa su me nakon toga angažovali da budem urednik lista. Tako sam se ja, zahvaljujući spletu okolnosti, uključio u najbolje plaćeni posao u enigmatici koji sam ikada imao. Nažalost, revija je prestala s radom nakon 7. broja zbog prevelikih troškova.

Nedjeljko Nedić kaže...

Nema na čemu. Zamijetio sam da je tvojem ocu obljetnica, a vidio sam rebuse u Haosu. Za dobitak nisam znao, a priču o Traču u skandinavkama sam znao. Koliko se sjećam čak su platili rad i honorare unaprijed. Da ima još takvih.